Dalam masa yang terburu buru,Farah didorong oleh kedua orang sahabat nya memasuki ruang ICU...
"Asal kau panik sangat ni ? Macam baru habis bunuh orang " tqnya tiara sambil memperbaiki rambut tocangannya .
"Ish..kau ni "
***
Suster yang merawat Farah pun,menghubungi iqbaal..
"Hello.."
"Hello.."
"Ini encik iqbaal suami kepada Farah ?" Tanya suster
"Ye..kenapa dengan isteri saya " balas iqbaal
"Isteri encik sekarang berada di hospital.. Boleh encik datang ?"
"Ehm..boleh..dalam 15 minit lagi saya akan datang " ucap iqbaal lalu mematikan panggilannya.
"Ya Allah..isteri aku " ucapnya
Dengan langkah terburu buru,semua meeting di tunda ke hari lain demi isteri nya.
Sesampainya di hospital,dia disambut oleh seorang dokter yang agak handsome juga Lah..
"Sayang.." Ucap iqbaal ,Farah yang sudah separuh sader pun "bie.." Balas Farah.
"Bie..kita tak lama lagi akan dapat baby " iqbaal yang mendengr ucapan Farah pun meneteskan air mata terharu.
"Syukur ,alhamdullilah.. Tak lama lagi bie akan jadi daddy.." Frah hanya mengangguk sambil menetaskan air mata tak sangka.
"Mulai sekarang ,bie akan sentiasa bersama sayang ." ucap iqbaal penuh yakin.namun dia tidak mengetahui situasi wanita lagi satu.
"Mana pula suami aku ni.." Keluh Nadia bersiap cantik cantik
"When tomorrow comes ,
I will be on my own " bunyi Dari telefon berjenama iPhone"Sapa pula call ni " sindir Nadia memakai lipstick.
"Hello.."
"........."
"Sorry lah sayang ni hah,I susah sangat nak keluar rumah .you tau kan "
"............."
"Ehm..don't worry I akan datang rumah you."
".........."
"Okay...you bersiap tau..I nak rumah tu hanya ada kita berdua sahaja."
"............."
"Bukan you dah rasa scandal you punya ke ?
"........."
"Asal nak I punya pula "
"......"
"Kalau I punya tak macam yang you nak ?"
"........"
"Okay..bye.."
Tamat sahaja perbualan panggilan sebentar tadi,Nadia terus menarik hand bag and iphone nya .
***
Hospital..
"Kau dah kenapa ni cha ?" Tanya tiara
"Aku risau lah..lama kut Farah kat dalam tu " jawab cha serious
"Relaks lah..doctor kan ada..pasti punya doctor tu buat yang terbaik " ucap tiara .
Disisi lain..Farah Dan iqbaal sedang bermesraan .
"Bie...3 hari lagi ,sayang dah boleh balik rumah.." Ucap Farah teruja.
"Yes..boleh lah bie bermanja Manja macam selalu " dengan sigap Farah mengetuk kepala suaminya.
"Awsss" ringgis iqbaal
"Gatal " kutuk Farah
"Olololo..kalau macam tu apa kata kita pindah..kita cari rumah condo " cadang iqbaal ..
"Ish..buat apa pula..bukan bagus masih ke rumah kita tu ? Lagipun sayang selesa tinggal dekat sana.ada Bob boleh jadi kawan " balas Farah sambil mengusap perutnya yang berisi embrio.
"Tak pelah..kita bawa sekali dengan Bob " cadang iqbaal lagi
"Ish..buat apa ,nanti sayang jatuh hati dengan Bob .apa macam ?" Balas Farah
"Sayang..kita pindah condo ye..bie malas lah di rumah tu.semua jauh jauh..kawalan rumah kita pun tak ketat " pujuk iqbaal.
"Lagi pun..sayang ni pregnant. Nanti kalau ada apa apa senang " tambah iqbaal lagi.
"Nanti sayang fikir fikir " balas farah
YOU ARE READING
cinta paksa
ActionFarah atau nama betunya iaitu Farah Delilah nisha adalah seorang gadis yang cantik,sopan,pandai Dan digilai ramai lelaki termasuk pensyarah pensyarah yang masih single di university itu.walaupun mempunyai Banyak fans namun keluarga nya tetap menging...