Keesokan paginya,Farah pun membersihkan badannya lalu bersiap memakai pakaian yang membuat dia selesa seperti gambar diatas..
Namun yang berbeza nya,rambutnya diikat seperti pony tayle ,manakala kasut dia memakai hells tidak seberapa tinggi.
Ketika asyik membuat sarapan di meja makan,dia mendengar bunyi loceng rumah berbunyi.
"Ish..siapa yang datang ni? Baru pukul 7 kut" ucapnya sambil menghala ke arah gate.
"Ye.cik cari siapa?" Nadia yang memandang Farah pun menjeling tajam lalu masuk terus ke arah pintu masuk rumah Farah.
"Gila" kutuk Farah,berlari kecil .
Semasuk sahaja ,Farah di rumah tersebut,dia terkejut melihat sarapan yang dibuatnya dibuang kedalam tong sampah.
"Eh..cik kenapa buang sarapan buatan saya ?" Tanya Farah agak terkejut
"Suka hati lah..lagipun buatan kau tu kampungan"kutuk nadiah.
" eh..mana iqbaal ?" Tanya Nadia
"Kat bilik,sedang bersi-" belum sempat menghabiskan ayatnya ,iqbaal sudah tiba di depan mata mereka.
"Ha..awak ni saya bawa kan sarapan paling sedap untuk awak..ehm.sarapan kampungan tu sudah saya buang"ucap Nadia sambil menarik iqbaal mendekati nya.
Farah POV on.
Sebenarnya siapa isteri iqbaal,aku atau perempuan ni.
Aku melihat iqbaal sudah memandang aku sekilas Dan memandang wanita itu dengan penuh .
" ehm..saya pergi dulu"ucap Ku lalu menyalam iqbaal ,namun niat Ku terbantut kerana wanita itu menolak Ku.
Kenapa iqbaal tak halang ?
Ah..
Sekeluar sahaja aku Dari pintu tersebut,aku masih boleh nampak kemesraan mereka seperti suami isteri.
Dengan hati yang sakit aku,terus menahan teksi yang berlalu lalang dihadapan komplex perumahan ini.
"Uncle ,pergi ke alamat ini ya.." Tunjuk Farah kepada pemandu kereta tersebut.
****
Sesampainya aku didepan rumah ibu,aku terus memberi salam .
"Assalamualaikum. IBU..oh..IBU."
Namun tiada jawapan.
"Eh..Farah,sini lah Farah.ibu Farah pergi ke johor " hah ? Johor ?
Aku pun menurut sahaja.
****
"Baik nya makcik syarifah" ye.memang terang terang dia memang baik.
"Eh..tak apalah "
"Oh ya? Suami kamu apa khabar ?" Macam berlagak pula makcik ni.
"Saya belum kawin" memang statusku sudah berkawin tetapi aku tak sangup di duakan.
"Aik..hari tu kata dah kawin "
"Hihihi..itu ,Farah belum fikir matang matang,itulah jawapan Farah hihihi"makcik syarifah sudah mengeluarkan senyuman manisnya.
" ehm.makcik boleh Tanya tak ?" Untunglah siapa jadi menantu makcik syarifah ni.
"Dah Tanya pun "
"Shafeq,dah ada girlfriend ke ?" Adu malunya aku..trep anak dara.
"Nak kata tak ,banyak pompuan yang rapat ngan dia ,kalau nak kata ye..susah belum ada pilihan"bagus juga kalau aku pertimbangan pinangan tu,lagi pun aku rasa pernikahan Ku dengan iqbaal tak kan bertahan lama.
" makcik nak Tanya ni,Farah dah ada peneman ke ?" Soalan yang bagus.
"Nak kata peneman tu,banyak makcik .cuma belum lagi yang berkenan." Nampaknya makcik syarifah ni dah tersenyum senyum.
"Eh..makcik..dah lewat ni Farah nak masuk class..Farah pergi dulu ye"
Farah POV off.
****
YOU ARE READING
cinta paksa
ActionFarah atau nama betunya iaitu Farah Delilah nisha adalah seorang gadis yang cantik,sopan,pandai Dan digilai ramai lelaki termasuk pensyarah pensyarah yang masih single di university itu.walaupun mempunyai Banyak fans namun keluarga nya tetap menging...