Tanpa menunggu masa yang lama,Farah sudah sampai ke sebuah rumah banglo yang sangat cantik.
"Bob,bos kau ada ?" Tanya Farah kepada seorang pengawal yang menjaga gate .
"Ada puan" jawab Bob..dengan rasa risau ,Farah terus menyerbu masuk rumah tersebut.buat apa dia nak takut,rumah dia juga.
Tanpa pengetahuan iqbaal,Farah terus menunju kedapur dengan niat ingin memasak kan suaminya hubur.
Dari tingkat atas,pula iqbaal merasakan ada sesuatu yang datang sehingga hatinya berbunga bunga ingin Turun ke tingkat bawa.namun apakah dayanya ingin turun tanggah dengan keadaan nya yang sangat lemah.
Setelah selesai memasak bubur,Farah membuat segelas susu lalu membawa makanan tersebut ke tingkat atas lebih tepatnya bilik seseorang .
"Clek." Iqbaal mendengar bunyi pintu biliknya terbuka..
Tanpa diduga nya sebuah tangan mengulas rambutnya .
"Bie.." Ucap wanita itu ketika melihat mata iqbaal terbuka.
"Sayang.." Balas iqbaal
"Panas ni bie.." Ucap wanita itu menempelkan tangannya pada dahi iqbaal.
"Tak pe..bie makan bubur ni dulu habistu sayang buatkan herba untuk bie " ucap wanita itu.
"Untung bie ada isteri prihatin macam ni,sangup keluar college untuk menjenguk bie" kembang hidung Farah mendengar pujian Dari iqbaal.
"Dah lah,ni buka mulut ." pinta Farah seperti ingin menyuap.
****
Hostel...
"Cha..kau rasa kenapa dengan Farah tu ?" Tanya tiara seperti risau
"Asal kau risau ni ? Bu-kan kau ngan dia bagai anjing Dan kucing ke " balas cha .
"Ish..kau ni "
"Kalau aku tahu dah lama aku bagitau kau..dahlah kita tunggu je dia pulang nanti baru kita minta penjelasan" jelas cha.
"Kau trylah call dia ,kut kut dia ada masalah ke sekarang " ucap tiara.
"Ish..kau ni kan" runggut cha.
"Hah,apa kata kau yang call dia." Cadang cha.
"Ish..aku tak ada nombor dia lah" balas tiara.
"Nanti lah..aku whatsaap je dia " ucap cha.
Farah.
•farah,kau kat mana ?√√
"Dia bagi aku bluetick je." Ucap cha.
"Ish..Farah ni ,orang tengah risau .dia pergi bagi bluetick pula" kutuk cha.
Cha(cina)
•farah,kau kat mana
"Sayang.." Panggil iqbaal sambil memegang iPhone Farah ,tak lupa juga mulut nya dipenuhi dengan bubur.
"Habiskan dulu.." Nasihat Farah.
Setelah menghabiskan bubur,Farah menyediakan herba untuk mengurangkan demam iqbaal.
"Kenapa ?" Tanya Farah
"Ni hah,ada pesanan Dari cha " jelas iqbaal,Farah yang asyik menyereka baju baju iqbaal pun membulatkan mata.
"Apa dia pesan ?" Tanya Farah namun tetap fokus pada kerjanya.
"Dia Tanya je,dia Tanya 'Farah,kau kat mana ?' " jawab iqbaal menggunakan suara fake perempuan nya.
"Ish..dorang ni kacau daun je" kutuk Farah.
"Kenapa sayang ? " Tanya iqbaal
"Tak ada apa apalah..nanti sayang reply" balas Farah setelah selesai iron baju suaminya.
"Bie.." Seru Farah lalu duduk memeluk tangan iqbaal.
"Kenapa ni ?" Tanya iqbaal ,nampaknya iqbaal sudah semakin sembuh dengan kehadiran Farah didepan matanya.
"Boleh tak ,malam ni sayang tidur kat sini ?" Tanya Farah
"Ish..asal nak Tanya pula.ini kan rumah sayang juga..kalau nak diikutkan hati bie..bie nak sayang ada kat sini je terus tak payah masuk hostel tu..tapi "
"Tapi ?" Tanya Farah
"Tapi bie ni,tak ego..nanti selepas sayang convo .bie dah tak risau " ucap iqbaal seperti berlagak di akhir ayatnya.
"Ehm..bie..sayang rindu bie.." Rengek Farah.
"Olololo"
****
Hostel.
"Tiara..kau ambil nombor si Farah ni,tolong chat dia pula" perintah cha.
"Mana?" Tanya tiara .
Setelah mengambil nombor telefon Farah..tiara pun menemui gambar profile Farah..
YOU ARE READING
cinta paksa
AksiFarah atau nama betunya iaitu Farah Delilah nisha adalah seorang gadis yang cantik,sopan,pandai Dan digilai ramai lelaki termasuk pensyarah pensyarah yang masih single di university itu.walaupun mempunyai Banyak fans namun keluarga nya tetap menging...