"Macam mana? Sedap ke tak?" Tanya Audyna mahu kepastian.
"Boleh lah" Jawab Nawaf sambil menyengetkan bibir.
Secara automatik bebola mata Audyna berputar keatas.
"Tu je jawapan dia?" Soal Audyna tidak berpuas hati. Setelah berpenat lelah dia memasak tadi, BOLEH LAH je?
"Dah tu? Kau ingat sedap sangat ke?" Sinis sahaja kata dripada Nawaf.
Audyna menjeling tajam kearah Nawaf. Kemudian dia mengatur langkah keruang tamu.
"Eh kau taknak makan sekali ke?" Soal Nawaf.
"Takde selera nak makan" Lantas Audyna meninggalkan Nawaf. Merajuk mungkin.
Nawaf menjuih bibir tanda meluat. Sikit sikit merajuk.
Sempat dia mengintai. Mahu pastikan Audyna sudah betul betul berada di ruang tamu.
Kemudian dia menyambung semula acara makan yang tergendala tadi.
Setiap suapan dijamah dengan penuh nikmat.
"Sedap nya. Hari hari aku makan pun tak jemu" kata Nawaf perlahan. Masakan Audyna memang sedap.
Dia sengaja mahu mengusik Audyna. Padahal memang sedap.
***
Audyna melabuhkan punggung sambil mencebik bibir. Jawapan Nawaf tadi memang menyakitkan hati.
"Penat penat aku masak. Aku tiru sebijik sebijik pulak tu dalam resepi. Dia boleh kata macam tu. Nasib baik lah aku masak dengan seikhlas hati tadi. Kalau tetiba ade niat letak racun habis lah dia" omel Audyna sendiri.
"Lagipun aku memang takreti nk masak menu kampung. Western tahulah. Tapi jadi jugak. Ade jugak rupa masak lemak nya" bebel Audyna lagi.
"Kau dah kenapa cakap sorang sorang? Dah gila? Sepatutnya aku yang gila sebab makan masakan kau" Ujar Nawaf selamba. Sengaja menambah sakit dihati Audyna.
"Awak dah kenapa? Sengaja nak sakitkan hati saya? Seronok ke?" Marah Audyna seperti mahu menangis.
"Eh eh leklah. Kau kenapa nak nangis? Emotional sangat. Aku gurau je" tukas Nawaf serba salah. Kasar sangat ke usikannya?
Audyna hanya diam membisu.
"Kau period ea?" Teka Nawaf tiba tiba.
"E mana ade. Awak dah kenapa" bantal sofa dihempuk laju kearah Nawaf.
"Dah tu kau emotional sangat apahal?" Ujar Nawaf sambil menepis bantal itu.
"Ish malas la layan awak" Audyna bangun dari duduknya lalu beredar dari situ meninggalkan Nawaf. Semakin dilayan semakin sakit hati.
Tangga dipijak satu persatu. Dia membuka pintu bilik lalu masuk kedalam. Badan dijatuhkan diatas katil. Dia mengeluh panjang.
"Haih bosannya lah kat rumah dia ni. Kalau ade ibu boleh borak dengan ibu. Nawal pun takbalik lagi dari sekolah. Baba still kat tempat kerja" ujar Audyna.
"Mama dan papa pun takde. Bosannya!" Rungutnya lagi.
Dia mengeluarkan telefon bimbitnya lalu mengetuk jarinya di bibir.
"Nak chat sape ea?" Soal Audyna sendiri.
"Fasymin on ke tak sekarang?" Dia mahu berchatting dengan kawan baiknya. Tapi risau pula mengganggu.
Tiba tiba bunyi telefon milik Audyna berdering tanda ada mesej masuk.
"Wah panjang umur diaa!" Tukas Audyna sambil ketawa perlahan.
MyFasymin
Woi! Lama tak chat. Kau gi mane?Audyna tersenyum sendiri sambil menaip.
Me
Kau a dah lama tak chat aku. Ingatkan dah mati.MyFasymin
Jahat sia mulut kau. Kalau aku mati betu betul nanti kau jugak yg rindu.Me
Hahahahaha kau mati aku gali kubur. Tapi ofc la aku rindu. Kau dah lama tak chat aku pun aku dah rindu kat kau.MyFasymin
Alolo sweet nya dia. Meet nak?Me
Bila? Aku kena tanya hubby aku dulu. Maklumla dah kawen.MyFasymin
Serious la kau dah kawen babe? Sampai hati tak ajak aku. Apela member. Takpe la. Aku mana penting untuk kau.Me
Alaalala. Aku bukan tak nak ajak. Tapi aku buat sederhana je. Tak de ajak sesapa pun.MyFasymin
Hm takpelah camtu. Tapi kau kawen ngn sape? Hensem tak laki kau. Untung nya kauuuu!!!!Me
Ofc lah hensem. Bangga aku jadi wife dia.MyFasymin
Uuuuuu. Batak batak. Ape ape pun, aku harap rumah tangga kau aman dan kekal sampai ke anak cucu ya babe. Nanti dah jadi pregnant mommy jangan sorok sorok lak dari aku.Me
Kalau aku sorok jugak?MyFasymin
Aku pulak jadi mommy.Me
Mommy ape pulak?MyFasymin
Ade nampak mommy happy?Me
HAHAHAHAHAHMyFasymin
Mommy taknak Audyna senyum.
Me
Alololo. Yela. Aku janji tak sorok ape ape dari kau.MyFasymin
Oke good. Aku nak pi masak ni. Bye. Ape ape hal roger aku.Me
Baekla. Bye.Audyna tersenyum lebar. Gembira hatinya dapat bergurau senda dengan sahabat sendiri. Dapatlah dia tenangkan hati yang sakit akibat diusik oleh Nawaf.
Hey gais. Im so sorry sebab late update. Biasalah manusia. Ade rasa malas, sibuk. Tapi sis takkan abaikan story sis. So korang, thankyou for support me.
And stay sokong sis sampai sis jadi penulis terkenal oke? +_+
Thankyou sebab sabar menunggu.
YOU ARE READING
Saya Akan Goda Awak Encik Suami ✔
RomanceC O M P L E T E ✅ Nawaf Qhaireez yang dipaksa berkahwin dengan gadis bukan pilihan hatinya. Cara dan gaya gadis itu tidak sama langsung dengan ciri ciri yang dimahunya. Banyak kali dia mencuba taktik supaya gadis itu meninggalkannya. Audyna Haszle...