Bäb Düàlïmã

50.3K 1K 84
                                    

Arasy yang duduk dibirai katil sempat memandang Fasymin yang masih lena dibuai mimpi. Dia menghampiri Fasymin sambil tersenyum sinis.

"Kesian kau ni. Belum apa apa. Aku dah dapat rasa kau dulu dah" ujar Arasy sambil mengelus pipi Fasymin. Kemudian dia tergelak kecil.

Tiba tiba Fasymin terjaga dari tidurnya. Matanya terkebil kebil kerana pancaran cahaya. Kelihatan matahari yang sudah naik tinggi.

"Asy" Fasymin duduk dari pembaringannya. Dia tersedar dirinya masih lagi tiada sehelai benang. Dia menarik selimut menutupi tubuhnya.

"Morning love. Macam mana tidur? Nyenyak?" Tanya Arasy.

Fasymin hanya diam.

"Kenapa diam?" soal Arasy sambil memegang kepala Fasymin.

"You akan bertanggung jawab kan atas apa yang you buat malam tadi? Kan?" tanya Fasymin tiba tiba.

"Hahahah"

"You. I tanya ni"

"Ofcourse lah" jawab Arasy sambil menghampiri Fasymin. Pipi Fasymin dicium lama.

Fasymin melepaskan nafas lega.

"Thankyou darling. Layanan you malam tadi. Buat i makin suka you" puji Arasy sambil mengusap rambut Fasymin yang lurus panjang.

Fasymin hanya tersenyum tawar. Fikirannya masih bercelaru. Apa yang aku buat malam tadi?

"Apa ni monyok monyok. I kan dah kata i akan tanggungjawab. You nak risau apa" ujar Arasy.

"Nope. I takut if ada orang tahu pasal ni. I takut"

"Dont worry. Kalau you tutup mulut, i pun tutup mulut. Rahsia ni selamat"

Fasymin mengangguk lalu menggapai tangan Arasy. Dia tersandar dibahu Arasy sambil terpejam.

"I takpernah bagi orang lain. Termasuk boyf i. Please janji dengan i yang you akan tanggung" pesan Fasymin sekali lagi.

Arasy hanya mengangguk.

"Aku tanggungjawab? Memang silap lah. Ingat senang aku nak berkorban untuk perempuan murah macam kau" gumam Arasy sambil tersenyum jahat.

***

Audyna yang sedang khusyuk menaip tiba tiba tersentak apabila telefon pintarnya berdering tanda ada orang call. Dia segera menjawab panggilan itu.

"Hello assalamualaikum" sapa Audyna terlebih dahulu.

"Waalaikumsalam. Audyna" panggil Nawaf sambil memegang megang kepalanya.

"Ye kenapa?"

"Kau balik bila?"

"2 petang nanti saya balik" jawab Audyna.

"Oke" Nawaf meletakkan telefon disebelahnya.

Audyna sudah agak Nawaf akan meletakkan panggilan, jadi dia turut meletakkan telefonnya. Lalu menyambung kerjanya.

12 tengah hari yang kian membahang membuatkan kepala Nawaf makin sakit. Dia sudah mahu pitam dah ni.

Telefon pintarnya dicari lalu dia mendail number Fasymin.

Call declined.

"Aduh.. Kenapa dia tak angkat ni" rungut Nawaf lalu call sekali lagi.

Masih ditolak.

Fasymin yang sedang asyik membelai belai dada Arasy tidak menghiraukan panggilan telefonnya. Lagi dia tolak panggilan adalah.

"Sayang.. Saya sakit kepala ni" aduh Nawaf sudah terhuyung hayang. Gelas berisi air dicapai tapi belum sempat dia minum air itu, gelas itu terlucut dari pegangannya.

Dia rebah kelantai tetapi Audyna sempat mengalas kepala Nawaf dipehanya.

"Nawaf.. Nawaf. Awak oke tak ni? " panggil Audyna seperti risau.

"Ha.. Aku..oke.. Amikkan aku air je.."

"Jomlah saya papah duduk atas sofa..saya amikkan air awak"

"Takpayahlah.. Bagi aku air je.. Biar aku kat sini. Biar aku bangun sendiri"

"Takpelah. Saya tolonglah.. Awak boleh tak jangan degil sangat? Walaupun awak taksuka saya.. Tapi saya isteri awak.. Ni memang tanggungjawab saya"

Nawaf terkedu apabila Audyna menyoalkan tentang tanggungjawab.

"Ha papah aku pergi kat sofa" kata Nawaf menurut perintah isterinya.

Audyna memapah suaminya kesofa lalu berulang kedapur untuk mengambil air.

Audyna menyandarkan Nawaf kedadanya untuk memudahkan Nawaf minum air.

Nawaf sedikit terkejut dengan tindakan Audyna terhadapnya. Tetapi dia hanya menurut sahaja tindak tanduk wanita itu.

Habis sahaja air, Audyna meletakkan gelas diatas meja.

"Awak nak pergi klinik?" soal Audyna.

"Taknak. Aku sakit sikit je"

"Sakit sikit? Yang nak pengsan tu apa?"

"Kau ni. Kan aku dah cakap aku oke. Aku cuma nak rehat je" ujar Nawaf lalu menjatuhkan kepalanya diatas peha milik Audyna. Lama kelamaan Nawaf lena. Kedngaran dengkuran kecil daripada Nawaf.

Audyna tersentak. Matanya memerhati setiap sudut wajah suaminya. Kacak.

Perlahan lahan dia mengusap dahi Nawaf dngan lembut.

Badannya panas sedikit. Demam ni. Tapi taknak gi klinik. Degil.

"Kenapa taknak call Fasymin? Kalau Fasymin suruh awak gi klinik. Mesti laju ke. Gedik" omel Audyna, perlahan.

Dia membelai rambut nawaf dengan penuh kasih sayang. Tanpa disedari matanya turut terpejam. Akhirnya dia tidur disitu.

Holla gais! Harini sis update satu bab je oke. Takldh banyak sebab masih nak pikir jalan cerita hahahaha.

Saya Akan Goda Awak Encik Suami ✔Where stories live. Discover now