Meh, aku intro sikit . Aku Tzuyu. Tapi orang tak panggil aku Tzuyu, diorang panggil aku nerd or bookworm. Yalah.. Aku jenis budak nerd, low profile dan ulat buku. Musuh ketat aku? Banyak weh even aku tak ada pun masalah kat diorang especially si Bomi.
Aku pun tak tahu sebab apa Bomi benci aku. Lantaklah. Bomi ni budak paling cantik, bijak, famous kat sekolah kami. Tak ada yang boleh lawan kecantikkan dia. Banyak crush pulak tu.
Cakap pasal crush, aku adalah minat kat sorang ni. Dia famous sebab dia ni artis paling hot dan top sekarang. Dahlah comel seyh. Sayang, dia tu sombong tahap apa ntah. Kau tegur ke pandang ke senyum semanis gula ke memang dia tak layan dan balas.
" Nah. Cadbury kau. Secret admire kau bagi. Dia kirim salam. " coklat cadbury black forest diserahkan kepada ku. Favourite ni. Oh ya, ini Lalisa . Bestfriend aku dari tadika sampai sekarang. Dia tak pernah khianati aku even aku ni nerd dia tak kisah but dia ni garang tahap mampus . Hahah . " Siapa bagi cadbury ni? " soalku sambil memandang ke arah Lalisa.
" Ala, takkan tak tahu si Mark Tuan. Dia crush kat kau dari dulu lagi tapi kau tak layan. Banyak peminat pulak tu. Cerewet betullah kau. Dah cukup pakej pulak tu. Hensem, comel. Hidung mancung pulak tu . Kalau akulah memang aku terima pastu kahwin terus bla...bla.... Bla.. " kalau nenek ni tak membebel dalam satu hari memang tak sah.
" Eh, Lisa. Tengok tu. Si Suga kat situ. Cepatlah ambik gambar ngan dia. " aku cuba mengumpan. Belum sampai satu saat, dia menoleh. Aku pula.. Larilah.
💘
Tengah aku lari tetiba je aku terlanggar satu objek. Objek ek? Tak sure pulak. Aku mendongak. Inikah dinamakan jodoh. Oh my Kim Samuel. Cutenya rasa nak cubit pipi dia pulak. Alalalala.
Belum sempat aku tersenyum, dia dah buat muka serius. " Ada nampak Kim Samuel happy? Ada nampak Kim Samuel happy?" ha. Yang ni buat aku nak gelak. Nak jadi Mas Idayu ke? Tak tahan nak gelak, terlepas ajelah. " Weyh.. Kelakar sangatlah kau ni. Kut ye pun nak buat lawak, janganlah buat kat ramai budak. Baik kau jadi pelawak aje. " kataku.
" Hey! Kau pikir lawak ke? Aku serius ni. " muka dia menjadi serius. " Memang bagi kau tak lawak tapi bagi aku lawak. Dahlah. Aku nak jalan dulu. K bye. " aku berjalan meninggalkan dia keseorangan.
YOU ARE READING
His Manager
FanfictionAtas arahan ayahnya, Kim Samuel terpaksa memilih Tzuyu, seorang gadis nerd dan ulat buku sebagai pengurusnya. Kim Samuel sering membuli Tzuyu sepanjang Tzuyu menjadi pengurusnya. Dia buli Tzuyu bukan sebab benci tapi..... 😝