Gaya dia berjalan mengalahkan seorang model. Skirt pendek yang dipakainya amat sesuai dengan betisnya yang putih melepak. Pelajar lelaki yang berada di koridor tersebut berasa terpukau.
Bomi berjalan menuju ke arah Samuel yang duduk keseorangan di bangku tersebut. " Boleh I duduk? " Bomi meminta kebenaran. Samuel hanya buat bodoh aje. Bomi pun tidak menghiraukan reaksi Samuel dan duduk bersama Samuel.
" Samuel, betul ke you digosipkan dengan budak nerd pasal korang couple? Ee.. Tak malu betul budak tu. " gumam Bomi sambil buat muka marah+cute. (Aku pun tak tau macam mana) . Samuel bangun dan menghempaskan buku yang dibacanya. " Mulut tu jaga sikit! Kau ada masalah ke dekat dia? Bukan dia yang nakkan semua tu tapi salah aku. Kau tu baik blalah. Rimas aku! " marah Samuel sambil mengambil bukunya yang dihempasnya di bangku dan meninggalkan Bomi keseorangan .
Kakinya menghentak sebagai tanda geram. Ni semua salah budak nerd tu. Takpe, you will see it.. Who huwill be the winner in this game..
💘
Tertunai juga janji Samuel. Tak sangka mamat tu jenis hati lembut. Kimbab! I waiting. Kereta yang dipandu oleh Ben berhenti di hadapan kedai kimbab.
Pintu kedai dibuka. Ramai betul pelanggan yang datang di kedai tersebut. Ada yang datang berkeluarga, berpasangan, kawan-kawan ataupun seorang diri.
Samuel dan Tzuyu memilih tempat duduk dihadapan kaunter. Mulut Samuel ditutup dan memakai cermin mata untuk mengelakkan daripada diserbu peminat . Huhu..
Seorang pelayan muncul bersama menu dan buku nota kecil. " Ok... Saya nak order kimbab, daging Bakar. Jangan lupa kimchi sekali. Air teh hijau. " pesan Samuel dengan suara yang diubah-ubah. Pelayan itu hanya mengangguk.
" Tak sesak ke awak pakai ni semua? Macam mana nak makan? Susah ke jadi popular? " soalan dilontarkan oleh Tzuyu. Samuel hanya menggeleng. Beberapa minit kemudian, pelayan tersebut kembali menghidangkan makanan yang dipesan oleh Samuel.
Hampir meleleh air liur Tzuyu dibuatnya. Tak sabar ni. Kimbab diambilnya dan makan. Dia mengunyah dengan nikmatnya. Samuel membuka topeng mukanya dan turut menikmati hidangan tersebut.
Tiba-tiba sahaja, Samuel membuka mulut dihadapan Tzuyu. Tzuyu pula buat endah tak endah. Tak sweet betul.
"Suap saya. "
" Ala, suaplah saya. Awak ni tak sweet v" rungut Samuel sambil memuncungkan mulutnya.
" Siapa cakap tak sweet? Nah, saya suapkan. Mengada-ngada. " kata Tzuyu sambil menggulingkan matanya ke atas. Kimbab tersebut berjaya disuap di mulut Samuel. " Thanks. " ucap Samuel. " Hmm.. "
" Tu bukan Kim Samuel ke? How sweet? Aww.. So sweet both of you. " kedengaran peminat bersuara. Wah, adakah pengamatannya terbongkar. Tzuyu hanya mengekek ketawa disebabkan rancangan Samuel tidak menjadi. Siapa suruh nak ber'sweet' bagai? Padan muka.
" Can we take a picture? But I must ask your girlfriend first. " kata salah seorang pelancong asing disitu. " Hi, I'm Claura. I'm from Philipine . Are you both are couple? You guys look so match. Samuel, your girlfriend so cute.. Not bad huh? " puji Claura.
Pipi Tzuyu mula naik merah apabila mendengar pujian tersebut. " Claura, I am not his girlfriend. I just his manager. " Tzuyu berterus terang. Riak wajah Claura berubah tapi kembali menjadi biasa. " Owh. I'm sorry. But you guys like a couple. Okay, by the way, can I take picture with both of you? " pinta Claura sambil menunjuk telefonnya.
Mereka berdua hanya mengangguk. Tak elok menolak permintaan peminat. " 1,2,3 say cheesee... " klik! Gambar pertama berjaya diambil. " Thanks for spend this time with me." ucap Claura sambil tersenyum manis. " I hope we will see you soon. " ujar Samuel. " Okay. Me too. Bye. " Claura melambaikan tangannya kepada mereka berdua.
" Yes, penyamaran awak terbongkar. Hahah! " Tzuyu mula ketawa jahat. " Ish! Janganlah gelakkan saya. Dah, makan. " Tzuyu menyambungkan acara makannya.
YOU ARE READING
His Manager
FanfictionAtas arahan ayahnya, Kim Samuel terpaksa memilih Tzuyu, seorang gadis nerd dan ulat buku sebagai pengurusnya. Kim Samuel sering membuli Tzuyu sepanjang Tzuyu menjadi pengurusnya. Dia buli Tzuyu bukan sebab benci tapi..... 😝