Pintu restoran dibuka. Bomi mencari-cari tempat kosong untuk duduk dan tanpa sengaja dia terlihat si Samuel. But, kenapa dengan budak nerd tu? Dia mengambil keputusan untuk mengganggu mereka berdua.
"Hi, Samuel. Can I join you? " belum sempat Samuel membuka mulut, Bomi terus duduk . Naik menyampah Samuel dibuatnya. " Wow, cantikkan tempat ni. Tapi ada benda benda yang cacatkan tempat ni. " sindir Bomi sambil menjeling Tzuyu.
Tzuyu pula buat tak kisah. Dia dah agak Samuel akan marah tapi matanya memberikan isyarat supaya bersabar. Selera Samuel mati. Dan ada satu cadangan muncul di fikiran Tzuyu.
Sekali sekala jahat. Telefonnya dikeluarkan dan mendail nombor telefon Samuel. Telefon Samuel berbunyi dan tertera nama Tzuyu. Tzuyu memberikan isyarat mata terhadap Samuel dan Samuel hanya mengangguk faham.
"Jungkook, kenapa call aku? What? Ayah demam. Oh no! Tzuyu, we must go back. Bomi, I have an emergency. Let's go. " Tzuyu mengambil begnya dan berjalan keluar daripada restoran tersebut.
Bomi mengetap bibirnya. Geram betul! Kacau line.
💘
Mereka tidak habis-habis ketawa dalam kereta terutamanya Samuel. Ben pula berasa pelik kerana keluar sahaja daripada restoran, mereka seperti menahan senyum.
"Nakal betul ek awak ni.. Bukan setakat jadi penyanyi, pelakon pun boleh. Hebat gilerr weh! " Tzuyu mengangkat thumbs upnya. "Ala, biasalah. Kim Samuel. Btw, idea kau tu nakal lagi daripada lakonan aku. Thanks tau! " ucap Samuel. Tzuyu hanya tersenyum.
" Haha...jarang aku prankkan orang. Musuh sendiri why not. " balas Tzuyu sambil tersenyum sinis. Dah tahap penjahat dah. Mereka sama-sama menaikkan high five.
Telefon Samuel berbunyi. Dia meletakkan telefonnya ditelinga.
"Besok? "
"Hmm.. Okay. Pukul berapa? "
"Okay. "
Samuel menyimpan telefonnya di kocek. " Er.. Tzuyu, esok teman aku pergi practice untuk konsert kat Filipina sana." kata Samuel. "Boleh, bila? " soal Tzuyu. " Hmm.. Kan aku cakap besok. Pukul 2.00 petang kau kena tunggu depan rumah okay? " pesan Samuel. Tzuyu hanya mengangguk.
Wait, konsert kat Filipina? Maknanya...
" Samuel, kan awak cakap awak ada konsert kat Filipina maknanya... " "Awak kena ikut saya. " pintas Samuel sambil tersenyum. "Betul ke ni? " Tzuyu semakin teruja. " Betullah. " jawab Samuel. " Thanks! " tanpa sedar Tzuyu terus memeluk Samuel. Samuel pula tergamam.
Hati dia berdegup kencang. Tak pernah gadis yang nerd seperti Tzuyu berani memeluknya. Tengah syok berpeluk, Tzuyu berasa ada sesuatu yang aneh. No! This is just a dream. Dia peluk Samuel? Oh dear.
Dia terus meleraikan pelukkannya dan bersikap biasa aje. Alahai. Ni kalau cerita kat Lalisa, sah-sah gelak tak ingat dunia. Adoyai.
YOU ARE READING
His Manager
FanfictionAtas arahan ayahnya, Kim Samuel terpaksa memilih Tzuyu, seorang gadis nerd dan ulat buku sebagai pengurusnya. Kim Samuel sering membuli Tzuyu sepanjang Tzuyu menjadi pengurusnya. Dia buli Tzuyu bukan sebab benci tapi..... 😝