Part 7

241 17 2
                                    

Tamat sahaja Tv Shows itu, Samuel kembali ke belakang pentas.  Dia mencari-cari kelibat Tzuyu . Mana lah budak ni? Matanya tertumpu kepada seorang gadis. 

Tzuyu? Tertidur rupanya.  Tapi dia tidur cantik.  Lain rupa.  Cermin matanya tertanggal.  Ini rupa dia kalau tak pakai cermin mata.  Cun! Tanpa sedar, Samuel mengusap pipi licin milik Tzuyu. 

Eh, wait! Jangan hanyut sangat.  Samuel dapat mengawalkan diri.  Fuh! " Eh, budak! Bangun. " kasar sahaja suaranya.  Tzuyu bangun dan mencari-cari cermin matanya. Kemudian memakainya.  Dah tamat ke? Sekejapnya. 

"Dah. Jom balik. Penat ni! Kang lambat masuk sekolah besok. " tutur Samuel sambil menanggalkan jacket kulitnya.  Tzuyu hanya mengangguk.  Tzuyu membuka begnya dan mengambil Iphonenya. Aik, ada chat. 

Papa: Tzuyu, mama dengan papa dah balik.  Tak payahlah balik kat rumah aunty kamu. Papa dah bagitahu kat aunty kamu. 

Me: Okay. 

💘

Kereta Samuel berhenti didepan rumah Tzuyu.  Tzuyu pula tertidur.  Nak kacau pun tak nak jugak.  Macam mana ni? Bingun Samuel dibuatnya.  Samuel menyuruh Ben untuk menunggu sebentar dan mengetuk pintu rumah Tzuyu. 

Pintu dibuka. "Eh, kamu ni siapa? " tanya ayah Tzuyu .  Matanya memandang dari atas hingga bawah.  Macam orang kaya aje. "Saya majikan Tzuyu.  Saya nak pak cik tolong angkatkan dia sebab dia tertidur tadi ." Samuel memberitahu. "Pak cik ni mana larat.  Kalau tak menyusahkan kamu , pak cik nak kamu angkat dia ke bilik.  Nanti mak dia yang tunjukkan. " pinta ayah Tzuyu.

Samuel seperti tidak percaya. What? Senang lenang macam tu aje pak cik suruh orang lain angkat anak dia.  Takpe.  Tolong.  Karang pak cik tu patah tulang belakang kena bertanggungjawab. 

Badan Tzuyu diangkatnya dan naik ke atas.  Kemudian, Tzuyu dibaringkan dia atas katil.  Macam prince charming baringkan Snow white aje.  Hesy. " Mak cik, saya balik dulu ya. " Samuel meminta diri.  Ibu Tzuyu hanya mengangguk. 

💘

Kim Samuel pov..

Aku dah lama pendam perasaan kat dia? Susah untuk aku luahkan.  Dia terima ke tak aku ni? Yalah.  Aku ni sombong tahap mana.  Dahlah muka dia comel. 

Kalaulah dia ada perasaan yang sama macam aku, kan senang.  Bahagia je.  Itu kalau.  Takpe. Tengok aje siapa yang layak untuk dia.

Uit! Korang rasa Kim Samuel minat kat siapa ek? Cantik ke perempuan tu. Hmm.. Siasat jom.. 😂😂

His ManagerWhere stories live. Discover now