Part 12

239 15 0
                                    

Samuel terus membaringkan dirinya di tilam.  Dia masih memikirkan tentang Tzuyu yang tiba-tiba sahaja memeluknya.  Tidak pernah dia berasa berdebar sebegitu. 

Kalaulah Tzuyu tahu apa yang dia rasa memang indah.  Memanglah Tzuyu tak suka dia sebab ego, suka melawan cakap dan banyaklah perangai buruk dia.  Senyuman Tzuyu memang indah. 

Dia sudah jatuh cinta buat kali kedua setelah Sunmi.  Sunmi! Dia malas untuk memikirkan gadis yang langsung tidak tahu erti penghargaan.  Dia sanggup korbankan semuanya demi Sunmi tapi ini yang dibalas oleh Sunmi. 

.............

Semua pelajar telah pulang.  Hanya tinggal Samuel dan Sunmi sahaja. Samuel hanya menunggu kerana ada hal penting yang akan dibincangkan oleh Sunmi. 

" Sayang, apa yang sayang nak cakap tadi? " soal Samuel sambil duduk di atas meja.  " Sebenarnya, tahun depan Sunmi kena pindah pergi Australia. Sunmi tak sanggup nak tinggalkan baby.  Sunmi takut baby curang. " ujar Sunmi sambil menunduk. 

Dagu Sunmi diangkat. " Sayang pergi jauh mana sekalipun saya tak akan tinggalkan sayang.  Apatah lagi curang.  Have I said that I love another girl than you? I want you hear this.  You are my only special girl in my life." ungkap Samuel. 

Air mata Sunmi menitis.  Terharu rasanya tapi kalau Samuel tahu yang dia ada buat sesuatu dibelakang Samuel, pasti Samuel marah terhadapnya.  Tapi dia terpaksa. Terpaksa. 

💘

" Ala.. Bolehlah.  Ini sebahagian daripada kerja Tzuyu. Pleaselah.  Please.. " pujuk Tzuyu sambil melutut. " If I say no its no! Kalau Tzuyu ada kawan perempuan yang ikut takpelah jugak. " balas ayah Tzuyu. 

Aha! " Siapa cakap Tzuyu tak ada kawan perempuan yang ikut? Adalah papa.  Papa jangan risau.  Tzuyu boleh aje ajak si Lalisa. " memandai aje Tzuyu.  "Oklah.  Papa setuju but you must be carefull. " ayah Tzuyu memberi kebenaran. 

Tzuyu terus memeluk ayahnya. "Thanks papa! " ucap Tzuyu.  Ayahnya hanya tersenyum .

💘

Tzuyu pergi ke kedai runcit untuk membeli bedak sejuk.  Nasib baik ada kedai buka 24 jam.  Dia tak boleh tidur kalau tak pakai bedak sejuk. Dia menolak pintu kedai runcit tersebut.

Puas mencari, jumpa jugak.  Tzuyu terus ke kaunter dan membayar bedak sejuk yang dibelinya.  Ketika dia berjalan, dia melihat sekumpulan lelaki sedang mengganggu seorang gadis yang kelihatan sebaya dengannya. 

"Woi! Buat apa tu? Jangan macam-macam dengan dia lah! " suaranya mengejutkan sekumpulan lelaki tersebut.  Mereka terkejut dan terus lari.  Tzuyu pergi ke arah gadis yang ketakutan itu.  " Awak okey? " tanya Tzuyu. Gadis itu hanya mengangguk. 

Perasaan simpati timbul dihati Tzuyu.  " Awak pergi kat rumah sayalah dulu.  Tak elok kat sini tengah malam. " kata Tzuyu sambil menyapu kesan tanah di pakaian gadis tersebut.. Gadis itu hanya akur.

💘

Teh panas diletakkan di atas meja.  " Thanks. " ucap gadis itu. "welcome.. By the way, saya Tzuyu.  Awak? " Tzuyu memperkenalkan dirinya. "Saya Sunmi. " jawab Sunmi. Sunmi menghirup air teh perlahan-lahan.

"Ouh. Awak datang sini naik apa? " tanya Tzuyu kebingungan. " Sebenarnya saya pakai skuter  . Tiba-tiba skuter saya rosak.  Saya tak tahu nak minta tolong dari siapa.  Muncul pula lima orang lelaki tu.  Saya ingatkan mereka baik jadi saya mintalah tolong tapi saya silap.  Mereka cuba nak rogol saya.  Saya jadi takut tapi nasib baik awak ada masa tu. " Sunmi menceritakan apa yang telah berlaku. 

Hmm.. Nasib baik Sunmi tidak apa-apa ketika itu.  Orang ramai yang lalu lalang pun buat bodoh.  Kalau ada yang record video tu, memang sah kena penampar Tzuyu. " Memang tanggungjawab saya sebagai penduduk kat sini.  Oh ya, malam ni awak bermalam kat sini jelah.  Esok saya suruh ayah saya panggil mekanik untuk baiki skuter awak tu." tutur Tzuyu.

"Tak menyusahkan awak ke? " Sunmi masih ragu-ragu.  Tzuyu hanya menggeleng.  Dia menolong dengan niat yang ikhlas.  Maybe one day dia tolong kita pula.

Guys! Thanks for ur votes. Keep reading.  Kalau ada kesilapan just comment.. Kalau tak elok sangat, bagitahu ye.  Bye ...

His ManagerWhere stories live. Discover now