Encik Park Ji Sung masuk ke dalam pejabat sekolah . Sebagai ayah, dia perlu mencari seseorang yang mengubah sikap Kim Samuel yang keras kepala. Dia kemudian berjabat tangan dengan pengetua sekolah, Cikgu Ji Suk Jin. " Lama dah kita tak berjumpa. Kau apa khabar? " Cikgu Ji Suk Jin bertanya khabar.
"Aku sihat aje. Kau? " Park Ji Sung berbalas. "Macam kau tengok sekarang nilah. Kenapa kau jumpa aku kat sini? Ada hal penting ke pasal Samuel? " Ji Suk Jin bertanya. Tak pernah-pernah Park Ji Sung datang secara tiba-tiba. " Yes. Boleh kau bagi aku fail senarai pelajar cemerlang ke? Aku nak tengok. " pinta Park Ji Sung.
Tanpa banyak bertanya, Ji Suk Jin mencari fail yang disebut oleh Park Ji Sung. Setelah menjumpai fail tersebut, Ji Suk Jin menyerahkan kepada Park Ji Sung. Park Ji Sung hanya mengucapkan terima kasih dan membuka fail tersebut.
Fail tersebut di belek-beleknya untuk mencari pengurus yang sesuai buat Kim Samuel. Harap cara ini berkesan. Kemudian, hatinya tertarik melihat nama seorang pelajar cemerlang itu.
Park Ji Sung sudah membuat keputusan. Dia yakin keputusannya ialah keputusan yang terbaik. " Suk Jin, aku nak jumpa dia sekarang jugak. Panggil Samuel sekali " titah Park Ji Sung. Ji Suk Jin hanya mengangguk.
💘
Tzuyu Pov....
Tok! Tok! Pintu kelas diketuk. Aku melihat pengetua muncul di depan pintu . Cikgu SeHun menghentikan sesi pembelajarannya sementara waktu . Dah kenapa pengetua ni tiba-tiba je masuk.
" Cikgu, ada apa-apa pengumuman ke? " soal Cikgu Sehun. Pengetua hanya menggeleng. So, dia buat apa kat sini. Pelik lah. " Saya nal jumpa Tzuyu. Encik Park Ji Sung nak jumpa dia. " ha? Bukan Park Ji Sung tu bapa Kim Samuel ke? Kenapa nak cari aku? Kes semalam ke?
Semua mata tertumpu ke arah ku. So what? Bukannya bapa Kim Samuel tu nak lamar aku jadi menantu dia. Ek eleh. Aku perlahan-lahan bangun dan mengikuti pengetua.
💘
Berdebar-debar juga rasanya. Yalah. Mana tahu dia suruh Kim Samuel minta maaf kat aku depan bapa dia. Melutut bagai. Keluar nanti, habis dimaki. Seram tau.
" Eh, Tzuyu. Duduk. " aku hanya menurut. Kemudian, Kim Samuel masuk ke dalam pejabat. Aku tengok muka Samuel tu masam aje. " Samuel, sit here . " arah ayahnya tapi Samuel masih berdegil. Ayahnya hanya mengeluh. " Okey . Tzuyu, saya panggil awak kat sini sebab ada benda penting yang saya nak cakap. "
Benda penting? Apa dia? Aku melontarkan soalan tersebut kepada ayah Samuel. "Saya dah buat keputusan. Awak ialah pelajar cemerlang kat sekolah ni so saya lantik awak jadi manager anak saya, Samuel. "
"What???!" aku dan Samuel saling berpandangan. Samuel mendengus geram. " Ayah, Samuel taknaklah manager yang nerd dan ulat buku macam dia. Dahlah lembab. Kan banyak lagi budak cemerlang kat sini kenapa pilih dia? Samuel tak setuju. " bantah Samuel sambil menjeling tajam ke arahku.
Dia cakap aku lembab? So, kenapa ayah dia pilih aku jadi manager dia? Aku pun taknak jadi manager budak sombong lah weh. Huh! Kalau bapa dia tak ada kat sini, dah koma dah. "Kamu pun lembab juga. Asyik fail dalam exam aje. Jangan cakap orang cemerlang lembab. " tu dia. Ayah dia pulangkan paku buah keras. Padan muka!
" No! I will not accept her as my new manager. Fullstop! " bentak Samuel. Pintu pejabat dihempasnya sekuat hati . Aku tengok pun naik geram.
Tak berbudi bahasa betul. Kalau aku jadi bapa dia, dah lama aku campak gi rumah anak yatim. Kisah apa. Dah kurang ajar sangat. " Maafkan pak cik ya, Tzuyu. Dia tu kurang ajar sikit. " ayah Samuel memohon maaf. Aku hanya tersenyum nipis. Kalaulah anak dia yang minta maaf, kan elok. Ini tak, bapa dia yang pergi minta maaf. Dasar anak mintak kaki!
Cerita ni just rekaan aje. Tak ada yang betul. Mungkin peminat Kim Samuel ada rasa tersinggung bila baca novel ni tapi tak ada niat okey. Ini just tatapan readers aje. Saya pun peminat Kim Samuel tapi saya jadikan watak Kim Samuel ni sebagai seorang yang sengal dan kepala batu. Semoga terhibur! ❤❤❤
YOU ARE READING
His Manager
FanfictionAtas arahan ayahnya, Kim Samuel terpaksa memilih Tzuyu, seorang gadis nerd dan ulat buku sebagai pengurusnya. Kim Samuel sering membuli Tzuyu sepanjang Tzuyu menjadi pengurusnya. Dia buli Tzuyu bukan sebab benci tapi..... 😝