Part 18

242 12 0
                                    

2 hari sebelum ke Filipina...

Buku-buku di dalam almari disusunnya rapi sementara menunggu orang untuk masuk ke perpustakaan.  Cik Tiffany, selaku pustakawan di situ meminta pertolongannya untuk menyusun dan mengemas perpustakaan. 

Tzuyu sememangnya suka menolong.  Tanpa upah pun takpe.  Memandangkan Cik Tiffany sibuk dengan urusannya, lebih baik dia menolong. 

" Cik Tiffany, buku tu semua saya dah kemas.  Ada lagi ke nak suruh saya bantu? " soal Tzuyu.  " Tak payahlah. Maaf ye kalau saya ganggu awak belajar ke. " kata Cik Tiffany serba salah. " Takpe. Kalau pagi macam ni bolehlah excercise sikit. " ujar Tzuyu sambil tersenyum.  Cik Tiffany kembali ke tempat duduknya. 

💞

Telefonnya berdering dan membuka kekunci Iphonenya.  Siapa pula yang mesej dia ni. 

Sunmi
I

nstargram

Kau ada kat mana sekarang ni?

Tzuyu

Dekat perpustakaan.  Kenapa?

Sunmi

Ouh. Kalau camtu aku pergi sanalah.  Kebetulan nak study. 

Tzuyu

No problem.  Aku tunggu kaulah.

Iphonenya berdering lagi.  Siapa pulak yang mesej dia kali ni. 

Samuel

Oi, mangkuk.  Kau kat mana?

Amboi panggil aku mangkuk. Habis kau tu? Pondan. 

Tzuyu

Library.  Apasal?

Samuel

Err.. Aku teman kaulah.  Aku pun nak study. 

Tzuyu

Pergilah.  Dah taubat sikit nak belajar. 

Samuel

Makcik! Diamlah!

Ish dia ni tak habis-habis.  Tzuyu kembali menyambung studynya sementara menunggu dua orang 'vip' tu. 

Selang beberapa minit, Sunmi masuk ke dalam perpustakaan dan mencari kelibat Tzuyu.  Dia ternampak Tzuyu dan berjalan ke arahnya.  " Eh, Sunmi.  Duduklah. " kata Tzuyu.  Punggung Sunmi dilabuhkan di atas kerusi.  " Ha, aku nak kau ajar aku something.  Tak pahamlah. " ujar Sunmi sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal. 

Samuel muncul juga . Dan dia cuba mengecam seseorang yang bersama Tzuyu.  Macam familiar je.  Siapa ek? " Tzuyu. " dua mengangkat kepala.  What? Sunmi?

Flashback

Suasana di taman itu memang menenangkan sesiapa sahaja.  Siapa yang datang ke sini pasti merasa hal yang sama.  Dia ada mengajaka Sunmi tapi Sunmi menolak. 

His ManagerWhere stories live. Discover now