Part 19

250 14 0
                                    


Tzuyu pov

Okey.  Hari ni kami terpaksa berehat kat hotel.  Fuh.  Penatnya.  Esok kena pergi konsert mamat tu pulak.  Laparlah pulak. Dalam masa yang sama,  pintu bilik hotel aku ngan Sunmi diketuk. 

Aku terus buka.  Samuel rupanya. Dia nampak hensem je even pakai Tshirt je.  " Awak buat apa kat sini? Tak rehat ke? " soalku.  Dia menggeleng.  " Dah jom.  Kite pergi keluar makan.  Jin pun tengah bersiap.  Sunmi mana? " tanya Samuel sambil mengangkat kepala.

"Dia tengah mandi.  Awak tunggu kat luar ye. " tanpa banyak cakap ,aku terus tutup pintu.  Kang banyak cakap pulak dia membebel bagai.  Sunmi pun keluar dari bilik mandi.  " Eh, Sunmi.  Nanti kita keluar pergi makan.  Diorang tengah tunggu kita.  Aku tunggu kat luar ye. " kata ku.  Sunmi hanya mengangguk. 

Aku keluar dari bilik hotel.  " Eh, awak tak turun ke? " soalku.  " Saya tunggu awak.  Erm.. Sorry.  Saya tunggu korang.  Perempuan memang lama ek nak bersiap? " dia dah mula dah.  Aku menggulingkan mataku ke atas.  Lantaklah kau. 

Sunmi pun keluar.  " Dah jom. Kita turun bawah. "

💘

Restoran di Filipina memang banyak makanan yang sedap-sedap.  Kira untunglah ikut sekali.  Kami pilih kedai makanan western.  " Orderlah. " kata Samuel.  Masing-masing undi menu sendiri.  Beberapa minit kemudian, makanan yang dipesan pun telah sampai. 

" Hey, guys.  Wowow... Siapa laki hensem sangat ni? " eh, menyampuk pulak minah ni.  Mana-mana Samuel pergi mesti ada dia.  Bayang-bayang ke? " Kau buat apa kat sini? Apa urusan kau?" kata Samuel kasar tapi diperlahankan.  Aku yang tengok si Bomi ni pun naik rimas giler. 

" Hi, I'm Jin.  And you? " Jin cuba jadi peramah.  Dia tak tahu apa yang berlaku sebenarnya.  " My name is Bomi.  Or you can saya Bae Sam." what?  Bae Sam? Bluekkk!  Nak muntah aku.  " Ouh.  Ingatkan you nak sebut Bae Jin.  " ni lagi sorang.  Aku pandang muka Sunmi dah macam naik cemburu. 

Tak pandai jaga hatilah si Jin ni. " Ouh. ...but I am so sorry because i have my own bae. " gediknya.  " Bomi, boleh tak jangan menyemak kat sini.  Kami taknak ada orang kacau kitaorang.  This is our dinner but not with you." balas Samuel.  Dia bingkas bangun meninggalkan kami berempat.  Aku pun turut bangun dan diikuti Jin dan Sunmi.  Tinggal Bomi seorang je. 

Kami pergi ke kaunter untuk membayar.  " Oh ya.  Perempuan kat meja kami tu dia akan bayar.  Dia nak belanja kitaorang. " melopong kami bertiga.  Macam tu aje nak kenakan si bomi? Benci sangat ni.  😂😂Habislah Bomi. 

💘

Konsert Samuel.....

Semua peminat dah berkumpul kat konsert tu.  Ada signboard TVXQ, wannaone dan macam-macam lah. Sunmi dengan Jin jadi penonton. Oh ya,  lupa nak bagitahu yang si Bomi dah moveon.  Taknak lagi kejar si Samuel tu gara-gara Samuel suruh dia belanja.  Padan muka. 

Turn Samuel pula buat persembahan.. Tapi ada sesuatu yang lain. Love? Heart? Flower.  Muncul seorang wanita yang merupakan kru disitu.  " Cik kena naik pentas sekarang.  " kaa kru wanita itu.  Aku hanya mengikut. 

Apa yang dah berlaku sebenarnya? Pentas dah jadi cantik bagai.  Suara peminat makin buat telinga aku jadi pekak dah.  " Err... Samuel, what's going on? Apa yang dah berlaku sebenarnya? Kenapa saya naik atas pentas ni? " soalku.  Dia hanya tersenyum. 
" Guys, today, I want introduce my manager.  She's naughty, bad and sometime she be kind.  She is caring person and friendly.  I like her.  Yes, I faling in love when first time she laughs in front me.  She's not preety and sexy like the other girls in outside there." ucapnya.  Air mataku mula mengalir. 

Jeritan para. Peminat semakin kuat.  " Sam, apa yang dah berlaku ni? " tanya ku.  " Tzuyu, can you shut up please.  I'm not yet to talk it.  Will you be my girlfriend? Be my part of my life? " soalan dia buat aku rasa... Kru itu memberikan mikrofon kepadaku. 

Aku menarik nafas.  " I'm sorry but..... " " But why? " " I'm sorry if I do mistake to you and yes.  I will be your girlfriend. " aku menerima lamarannya.  Semua peminta disitu mengangkat signboard.  " Are you sure? " soalnya lagi. 

"Yes, I'm sure. "

Tamat dah ff ni. Baru tahun ni dah habis ff his manager.Thanks for my bff yang selalu bagi idea cerita ni.  Memang rasa nak padam aje cerita ni tapi demi readers semua, author tak sanggup.  Tengokk ff baru yang author akan publish nanti... Tatatat.. 👏👏👋👋👋

His ManagerWhere stories live. Discover now