"Lama betul si Tzuyu ni. Dah nak masuk kelas dah ni. Mana dia? " rungut Lalisa sambil memandang jam di tangannya. Samuel pula muncul di hadapan Lalisa. " Lisa, si Tzuyu ada datang tak? Saya call dia tak jawab. " kata Samuel dengan muka gelisahnya.
Lalisa mengeluh. Tzuyu pun tidak call dia. " Itulah. Puas saya call langsung tak diangkat. Jap.. Ada orang call. Panjang umur. Tzuyu. " Lalisa terus mengangkat telefonnya. "Woi ! kau tak datang sekolah ke hari ni? " soal Lalisa.
Telinga Tzuyu dah naik pekak bila Lalisa kuatkan suara. Memang perangai sahabat dia tak berubah. Nasib baik dia bukan jenis bagi kaki. " Ish! Kau ni. Memekak aje. Aku tak datang sebab ada emergancy. Aku kena tolong seseorang ni. Besok aku datang aa. Kau tipu je cikgu yang aku demam habis cerita. " jawab Tzuyu dengan panjang lebarnya. Telefon diletakkan.
Bertuah punya budak. Ish-ish. " Lisa, dia cakap apa? " tanya Samuel. " Oh, dia kena tolong someone. Tak tahulah siapa. Dahlah tugasan kitaorang kat dia, dia pula tak hantar. Tak dapatlah merit untuk aku ni. Hmm... " keluh Lisa.
Takpe.. Besok kau datang ,aku seligi kepala otak kau.
💘
Tzuyu POV..
Skuter Sunmi sudah dibaiki. Nasib baik Jin tak pergi kerja hari ni. Jin ni mekanik merangkap jiran aku tapi pangkat dia 'tinggi'. Bukan mekanik biasa ek. Dia ada empat buah bengkel dekat bandar. Tengah dia baiki skuter, Jin asyik pandang si Sunmi.
Dah jatuh cinta ke? Pandang pertama gitu. Aku hanya perhatikan gerak-geri mereka berdua tadi. Kalau aku tengoklah, serasi! " Sunmi, awak nak tak lunch? Saya teman awak. Awak boleh bawa Tzuyu sekali. " ajak Jin sambil mengelap tangannya yang hitam disebabkan minyak hitam yang digunakan.
Sunmi kelihatan malu-malu. Tak biasa mungkin. Aku kalau orang ajak memang aku ikut aje. Free kan? Jarang si Jin ni belanja aku. Belanja aku pun bersebab. Ceh. Apa punya jiran. Pigidahh.. " Err...saya...saya seganlah. Saya tak biasa dengan orang yang baru kenal. " Sunmi berterus terang. Mungkin dia jenis tak nak menyusahkan orang.
" Sunmi, takpe. Jin belanja tu. Apa salahnya kita ikut sekali? Dia pun okey aje. Takyah segan sangat. " aku cuba memujuk. Dia seperti memikir sesuatu dan mengangguk.
💘
"Babbbyyyy!!! " suara gedik siapa ni? Geli tahap lintah dah aku dengar. Lalisa cuba menutup telinganya. Boleh berdarah dibuatnya. Wajah Samuel berubah. Benci betul kalau ada Bomi. Suga pula menjeling ke arah Bomi. " Kau nak apa ha?! Orang tengah makan ni! " Samuel bersikap acuh tak acuh.
Bibir Bomi dimuncungkan. Ingat comel ke? Samuel menjuihkan bibirnya tanda meluat. " Ala, you ni. Saja nak lepak. Eh, you janganlah lepak dengan budak hingusan ni. Dia kan kawan budak nerd tu. Pakai baju hitam bagai. Ingat rock ke? " sindir Bomu sambil menuding jari ke arah Lalisa.
Hatinya mula panas. Dia bukanlah selembut Tzuyu. Dia boleh panas hati bila-bila masa. Lalisa bangun dan menolak Bomi hingga jatuh. Yuri dan Rose yang kebetulan di situ muncul untuk membantu si Bomi. "How dare you? Dah kenapa kau pergi tolak aku? Kau tu dah jatuhkan maruah aku sebagai pelajar famous kat sekolah ni. You are wrong! " herdik Bomi sambil menghentak kaki seperti budak kecil.
" Jatuhkan maruah kau? Sorry lah ya. Kau ke aku yang jatuhkan maruah kau?! Wow! Amazing. Aku nak bagitahu semua budak kat sekolah ni yang aku jatuhkan maruah kau. Guys, korang tahu tak aku dah jatuhkan si Bomi ni. Kesian. Baju dia kotor. Banyak bakteria. Aku memang sengaja jatuhkan dia sebab dia ni suka hati aje nak kutuk bagai."
"Weh! Judge lah diri tu sikit. Aku tahulah kau anak orang kaya tapi perlu ke kau hina budak low profile macam kitaorang. Orang pergi sekolah sebab nak belajar bukan nak acah famous macam kau. Kau pergi sekolah dengan baju seksi bagai. Kau tu dah macam jual diri dah aku tengok. Kira eloklah aku bagai baju lengan panjang. Cukup kain. Tak macam kau. Kain murah! " Lalisa meluahkan rasa geramnya yang terlampau di depan Bomi.
Tak sangka Lalisa ni jenis bersuara lantang. Suga berasa kagum sekali. Memang patut Bomi rasa sehina tu. Nak hina orang agak-agak ler. Dari dulu lagi dia tak suka tengok Bomi yang gedik tu .
" Dahlah, Lisa, Suga jom pergi dari sini daripada menghadap budak yang tak sedar diri ni. " bidas Samuel.Bomi berasa marah sekali. Erghh!!
Maybe bab 14 lambat nak publish sebab kena cari idea dulu. Btw, follow my ig; Kimberly_johnson10504 dgn wechat sekali. Erly_04...saranghae.. ❤
YOU ARE READING
His Manager
FanfictionAtas arahan ayahnya, Kim Samuel terpaksa memilih Tzuyu, seorang gadis nerd dan ulat buku sebagai pengurusnya. Kim Samuel sering membuli Tzuyu sepanjang Tzuyu menjadi pengurusnya. Dia buli Tzuyu bukan sebab benci tapi..... 😝