Part 3

344 19 0
                                    

Ni lagi sorang!  Lisa ni suka sangat gelakkan aku.  Kang bagi kaki marah pulak.  Geramnya aku! " Hantu Chocolate Cake? Ni first time aku dengar. Seram ke? Apa asal usul dia? " Ish! Budak ni. Cepuk kang baru tahu.

" Asal usul dia ada sorang perempuan ni dia bermimpi yang dia pergi ke hutan.  Dia terjumpa satu gua ni.  Dalam gua ni ada chocolate cake so perempuan tu makanlah.  Tengah duk makan, hantu chocolate cake tu muncul.  K dah. " aku bercerita dengan hambarnya.  " La.. Tu je ke.  Dah. Aku nak ambil barang aku dalam loker tu. " katanya.  Aku cuma mengangguk sahaja. 

Wait! Tu bukan ke Kim Samuel? Si pelawak yang tak berapa nak berbakat.  Nak jadi Mas Idayu konon.  Tiba-tiba je dia jalan dekat arah aku.  Cari hal ke? " Kaukan perempuan yang gelakkan aku semalam? " soal Kim Samuel.  Aku hanya mengangguk.  Bukan nak control Ayu ke apa tapi aku takut yang dia marah. 

Dia tersenyum sinis. " Kau gelakkan aku sebab cara aku marah tu macam Mas Idayu ke? Kelakarnya. Aku nak bagitahu kau buat kali ni aje.  Kau jangan berani gelakkan aku.  Kalau tak... "

" Kalau tak apa? " potong Mark Tuan.  Aku berasa selamat sangat bila Mark Tuan protect aku.  Untungnya kau. Eyp.. Ni cerita tentang Kim Samuel dengan Tzuyu bukan Mark Tuan dengan Tzuyu ek. " Kau ni sapa ha?! " bentak Kim Samuel sambil matanya memandang tajam Mark Tuan. 

Mark Tuan masih berlagak biasa.   " Kau agak-agaklah nak tumbuk si Tzuyu ni.  Dia ni perempuan.  Kau memanglah famous tapi moral pun tak ada.  Ceh. " perli Mark Tuan.  Kim Samuel berasa hilang sabar lalu menumbuk si Mark Tuan tapi terkena dekat aku! Jap! Gelap aje ni.. Sakitnya. 

💘

Aku membuka mataku.  Dekat mana ni? Klinik ke? Apa dah jadi.  Aku pegang dahi aku. Auch! " Eh, awak dah okey ke? Sakit tak?" soal Mark Tuan prihatin.  Ni baru digelarkan gentleman.  Tak macam sorang tu.  Batang hidung pun tak nampak.  Kena gantung sekolah ke? Risau pulak.

Risau? Memang taklah.  Nak buat apa.  Aku crush aje tapi taklah over sangat.  Separuh suka separuh  benci. Memang digelar crush ek kalau camni? Peninglah. 

Aku mengangguk.  Mark Tuan hanya tersenyum. "Dahlah jom balik.  Saya hantar awak ke rumah. " aku tidak menjawab apa-apa.  Ikut ajelah. Takpe. 

💘

Kim Samuel POV .....

"Ala. Bukan serius sangat pun . Hal kecik aje.  Ayah ni lebih-lebih aje. Takda dia meninggal. " balasku selamba.  Ayah hanya menggeleng sahaja.  Budak tu pun satu.  Dah kenapa nak jadi heroin bagai. Manja!

" Ayah bukan apa Samuel.  Kenapa kamu buat macam tu? Ayah didik kamu dengan baik aje tapi kamu degil aje.  Kalau budak tu mati macam mana? Nanti kamu juga dapat malu." ayah membuka mukadimah

Aku hanya membuat pekak sahaja dan naik ke atas.  Rehatkan diri lagi baik. 

His ManagerWhere stories live. Discover now