Kapitel 7

69 1 9
                                    

Novas perspektiv:
Jag går ner i köket,och blir skrämd av,att Elisabeth sitter i köket.

"Är du hemma" frågar Elisabeth
"Ja jag är hotad av min bror" sa jag
"Va"
"Han jaga mig och Kian igår"
"Finns det något vi kan göra"
"Nej bara hålla Kian jessie och Jacob säkra jag ska leta lägenhet"
"Men du kan väl bo med oss"
"Jag vill inte riskera att ni blir skadade"
"Okej men du är alltid välkommen"
"Tack"

Jag tar snabbt upp min mobil,och ser ett numer som ringer och,jag svarar och det är sjuksköterska som är på andra sidan luten,när hon hade förmedlat allt hon ville så läger vi på.

"Vem" frågar Elisabeth
"Det var sjukhuset mamma är död men jag kan inte gå dit min bror är där"
"Jag kan följa med om du vill"
"Ja tack det skulle vara jättesnällt"
"Passar det för dig klockan två då har jag rast"
"ja det passar"
"Bra då kommer jag och hämtar dig sen"
"Japp"

Jag går upp till Kians rum,och går in på toaletten,och hoppar in i duschen,det varma vattnet sätts på och jag,känner mig äntligen lugn och trygg.
När jag vänder mig om,för att ta tvål så hör jag fotsteg,ifrån kians rum och jag,stelnar till,och bara tittar på dörrhandtaget som,tycktes ner och sedan åker det upp igen och det börjar knaka på dörren.

"Det är jag Nova"sa Kian
"Hej"
"Jag väntar här utanför"
"Okej"

Jag forsätter att duscha,när jag är klar så tar jag och,virar handduken runt min, kropp och låser upp dörren,och går ut till Kian.

"Du måste följa med till skolan"
"Jag kan inte din mamma hämtar mig vid två så ska vi till sjukhuset"
"Varför"
"Mamma har dött och jag kan inte gå dit själv Gabriel är där"
"okej men jag måste till skolan ses sen"
"Ja det gör vi hälsa till de andra"

Kian försvinner ur mitt,synfält och jag börjar torka mig,och sedan tar jag fram nya och rena kläder,jag klär snabbt på mig allt och sedan lägger jag mig i sängen.
När jag kollar på klockan,så ser jag att den är två så jag går ner till,hallen och sätter på mig mina skor och jackan.
Jag går ut och Elisabeth,kommer precis och jag låser dörren och,sedan går jag och  sätter mig i bilen och Elisabeth backar utifrån gården och tar riktningen mot sjukhuset.

"Nervös" frågar Elisabeth
"Lite" sa jag

När vi kommer in på,sjukhuset går jag fram till disken.

"Hej jag ska titta på min mamma som heter Kira Brook"
"Ja hon är i rum etthundraåttio"
"Tack är det någon där inne"
"Ja han heter Gabriel"
"Okej kan ni be han och gå"
"Varför"
"Han har hotat mig"
"Okej jag ringer och ser till så någon ska göra det"
"Okej tack"
"Var så lite"

Vi börjar gå mot rum etthundraåttio,och på väg ditt så ser vi en manlig,sjuksköterska gå in i rum etthundraåttio,vi går in i rummet och ser, att de står och pratar om något.

"Vart tog du vägen igår" frågar Gabriel
"Jag försökte fly från galningar som vill mörda mig"
"Tro inte att du kommer komma undan"

Jag svara inte och då tar,han tag i mitt ansikte och slår,till mig Elisabeth står och,pratar med sjuksköterskan men han hinner se vad Gabriel,gör och han reagerar på en,gång och går fram till Gabriel och säger till honom,när de vänder sig om igen,så slår han till mig igen.

"Du kommer aldrig slippa mig"
"Nähe"
"Jag är rätt säker på att du kommer dö på samma sätt som mamma"
"Du döda hon"
"Ssssssssh"

Elisabeth och sjuksköterskan,vänder sig om och ser att,det börjar bildas nya märken i mitt ansikte.
Han tar hårt tag om,Gabriels arm och leder ut honom från rummet.
Jag går fram till sjukhussängen,där mamma ligger,jag känner en liten sorg inom mig men jag kan,inte gråta efter allt hon har gjort mot mig,efter en stund öppnas dörren och jag väder,mig om och ser den manliga sjuksköterskan och två poliser.

"Vi har tagit Gabriel men han har fortfarande folk ute vi tar in honom för misshandel vill du anmäla det"
"Ja och ett till hot"
"Vad är det andra hotet"
"Han sa jag är rätt säker på att du kommer dö på samma sätt som mamma"
"Okej då vet vi,vi kommer höra av oss"
"Bra"

Jag tar en till titt,på mamma och sedan bestämmer,jag att vi ska gå och åka hem.

"Jag släpper dig hemma" sa Elisabeth
"Gör det"

Hon parkera ute på,gatan och jag hoppar av och,går fram till dörren och låser upp,och går in i huset.
Jag springer uppför trappen,och lägger mig i sängen,och bestämmer mig för att titta på film,jag sätter på Frozen och efter,en stund känner jag att jag blir,tröttare och det slutar med att jag somnar.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hej
Läs min kompis bok: varför jag?.Han heter UnknownWriter0312.
Nu är det försenat,igen och jag har insett,att det inte går att lägga ut klockan åtta så,jag tycker vi skiter i någon bestämd tid.
Har inte hunnit läsa igenom detta men hoppas det är bra.

My boy with Brown eyes Where stories live. Discover now