Kapitel 12

40 1 0
                                    

Elisas (Novas) perspektiv:
När vi har hittat ett,ledigt bord i den proppfulla,matsalen så går vi med,snabba steg dit och sätter oss ner.
Min telefon lyser upp jag,tar försiktigt upp den och,ser att det är ett,sms från Elisabeth där,det står att jag,har fått en fosterfamilj som,jag ska flytta till idag,jag svarar enkelt ok.

"Jag ska flytta till en fosterfamilj idag"
"Va"
"Kian jag fick reda på det här idag jag visste inte ens att jag skulle få en fosterfamilj"
"Det kommer gå bra ni kan ju träffas ändå"
"Mm"

Vi hugger in på maten,och vi åt i tystnad,det hjälpte inte för,istället kommer det upp massa,tankar om det inte var,rätt satt säga det just,nu men det skulle ju,ändå få reda på det,eftersom det är idag.
Vi dukar av och går,upp till skolan och går ,snabbt och hämtar våra väskor,eftersom vi har idrott när,vi delar på oss så,kollar Jesse på mig tills jag vänder mig om.

"Vad är det"
"Jag kollar på en tjej som är förälskad men inte vill erkänna det"
"Vaaaa"
"Ja du och Kina"
"Mm men du och Jacob"
"Kan du inte berätta om vad ni gjorde"
"Vi åt på en resturang sen åkte vi hem bada i deras pool berätta för mig vad du och jag och gjorde"
"Vi gick på Men in black sedan åt vi på resturang"
"Det låter trevligt"

Vi går in i omklädningsrummet,så är det Tomt vilket,är väldigt skönt vem tycker,om när det känns som,folk stor och stirrar på,en när man byter om.
Jag och Jesse går in,till gymnastiksalen när vi kommer,in står det bara killar där,vi går fram till Jacob,och Kian.

"Vart är de andra tjejerna"
"Vet inte och bryr mig inte"
"Okeej"

När idrottslektionen var klar så,fick vi gå hem så,jag och Kian går till bilen och,åker hem och det är,bara och börja packa ihop,alla mina saker som jag har.
Vi går in genom dörren,och jag tar av mig allt,och går upp på vårat,rum och sätter mig på,knä och börjar packa ner,alla kläder sen tar och,plockar ihop alla saker som,jag har inne på toaletten.
Jag går ner i hallen,och lägger alla mina saker där,jag går upp till Kian,och sätter mig i sängen bredvid honom.

"Kommer du ihåg första gången du var här"
"Ja och det är en dag jag inte vill komma ihåg"
"Det vill jag för det var så våran relation börjar"
"Ja"

Elisabeth kommer upp och säger,att det är dags att,åka till Lena och Patrik,som de heter.
Vi hoppar in i bilen,och kör iväg till de.
När vi kommer fram går,vi fram till dörren och,knakar på efter en stund,så öppnar en ganska ung kvinna.

"Hej Lena"
"Hej Elisa"
"Så jag kan visa dig runt"
"Visst"
"Vill ni också se"
"Visst det kan vi"

Vi går upp för trappen,och när vi kommer upp,så är det försa dörren,till höger vi går in,i rummet och kollar hur,det ser ut och sen,pratar Lena och Elisabeth lite.
Kian går ut från rummet,och ner för trappen och,man hör dörren smällas igen,jag går snabbt ut från,rummet och går ut.

"Kian vänta"
"Vad"
"Vad är det"
"Du visste hela tiden eller hur"
"Vadå"
"Att du skulle få foster familj"
"Nej det gjorde jag inte"
"Du ville bara ge mig falska förhoppningar för oss"
"Varför skulle jag göra det"

Jag omfamnar honom jag känner,hur han lätt slappnar av,och jag får ett par starka armar om mig.
Jag kollar upp på han,och han kollar ner på,mig och böjer huvudet ner,och vi möts i en lätt puss.
Elisabeth kommer ut och ger,mig en hejdå kram och,de går till bilen och,jag går in i huset.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hej
Äntligen har jag fått ihop ett kapitel som vanligt har inte haft några idéer vad jag ska skriva men tillslut fick jag till ett kapitel.

My boy with Brown eyes Where stories live. Discover now