Kians perspektiv:
Jag har äntligen fått kommit hem från sjukhuset,och alla killarna är gripna som tog Elisa och Jesse.
När jag,Jesse och Jacob kommer in till klassrummet,så blir alla tysta och kollar på,oss om de inte ser oss.
Elisa har inte varit i skolan på hela veckan,och hon har inte hört av sig till mig,eller till Jesse eller Jacob hon lyssna,väl på mamma antar jag."Har Elisa hört av sig till er"
"Jesse vet du inte"
"Kian tyst"
"Nej det tänker jag inte vara Elisa får inte träffa eller prata med oss"
"För vem"
"För min mamma"
"Okej"Jacob vet att Jesse vet något mer om Elisa,än vad jag och Jacob gör men hon,säger att hon inte får säga det.
Vi slutar äntligen efter ett urtråkigt klassråd,som jag inte ens har lyssnat på,fast ingen är ju ändå intresserad om vad som sägs på det,vi går ur från klassrummet,och sätter oss på en bänk utanför klassrummet.
Jag tar upp min mobil för att kolla på den,men då drycker Elisas nummer upp,jag svarar och säger till Jacob att jag måste,gå på toaletten,Elisa ber mig att komma,ut till skolgården jag har fortfarande,kvar henne i telefonen och skyndar mig fram till Elisa som står där.."Elisa"
"Kian"
"Varför har du inte varit i skolan"
"Jag kan inte vissa mig där längre"
"Jo kom igen"
"Nej jag har hoppat av"
"Men du kan väl titta på en ny skola"
"Ja jag ska det ikväll du får följa med om du vill det är bara och höra av dig"
"Mm jag hör av mig men jag måste gå nu"
"Okej hejdå"
"Hejdå"Jag skyndar mig in igen så att jag inte missar ,bilden vi är fortfarande inte klar,med bilden som vi tog första gången,vi har inte haft tid alla vi har varit borta någon gång antigen i flera månader eller,någon vecka.
Jag sätter mig bredvid Jacob och bi börjar diskutera, hur vi ska göra med bilden det,är självklart att Elisa ska vara med på bilden,fortfarande."Hej Kian"
"Hej Kristin"
"Du vet att det är fredag det kan väl vara du och jag ikväll"
"Asså jag är upptagen ikväll"
"Med vadå"
"Jag ska följa med min bror och titta på en annan skola"
"Okej da skyll dig själv"Kristin vänder på klacken och går iväg till sina,vänner och Jacob bara skrattar åt henne.
Jag är påväg ut till bilen när Kristins kompis Josefin kommer fram hon stoppar mig och jag tittar helt ointresserad på hon."Hur kan du göra så där emot Kristin"
"Vadå"
"Lämna henne helt ensam på en fredagkväll för din bror"
"Familjen går alltid först"
"Så var det inte förr"
"Nya tider nu du vet"Jag går förbi henne och låser upp bilen och,hoppar in och drar hemåt.
När jag är hemma så låser jag upp dörren,och kliver in i hallen och mamma,kommer ut till hallen vardagsrummet,jag går förbi mamma in i köket och öppnar kylskåpet."Hur har skoldagen varit"
"Den har väl varit bra"
"Vadå väl"
"Ja Elisa är inte där hon har hoppat av mamma"
"Vadå det är inte mitt fel"
"Nej men hon hör inte av sig längre"
"Det är väl bra då kommer inte ni till skada"
"Nej men jag ska träffa Jacob snart"Jag springer uppför trappen och går in i mitt ,rum för att byta om till lite finare kläder.
Jag sms:ar Elisa att jag följer med och att,jag hämtar upp hon om tio eftersom det ligger en timme bort.
När det har gått tio minuter så sätter jag mig i bilen och åker iväg till Lena och Patrik för att hämta upp Elisa.
När vi kommer fram så hoppar vi ur bilen och börjar gå emot skolan.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hej
Jag vet att kapitlet är dåligt men jag har haft tiden men inte inspirationen så jag bara slängde ihop något.
YOU ARE READING
My boy with Brown eyes
Teen FictionVad händer den dagen då Nova (Elisa) får reda på det som kommer göra så hela hennes liv stannar.