Kapitel 14

51 2 0
                                    

Elisas (Nova) perspektiv:
Det har gått en hel vecka sen,allt det Kian vi har inte pratat sen dess,jag känner mig skyldig men Jacob och Jesse,säger till mig att det inte är mitt fel utan det är,Kians fel.
Jag och Matthew min nya bästa vän,är,påväg hem från skolan hem till,Lena och Patrik Matthew bor också hos de .
Jag kollar åt ett annat håll så jag märker,inte att jag går in i någon jag reser mig upp.

"Förlåt det var inte meningen"
"Det gör inget det var mitt fel Elisa"

Jag kollar upp mot personen och ser att det är......

"Kian"
"Mm"
"Idiot"

Jag går förbi honom och Matthew springer ikapp mig,jag försöker håla inne mina tårar jag känner hur en liten smyger,sig fram och rinner nerför min kind som blir lätt fuktig.
Jag öppnar dörren och Lena kommer till oss i hallen.

"Vad är det Elisa"
"Kian"
"Vill du ha din Nutella"
"Ja"

Jag klär av mig ytterkläderna och tar emot Nutellan Lena har,hämtat jag går sakta uppför trappen och in i,mitt rum med halvt mörka väggar.
Efter ett tag knakar det på dörren jag,går till dörren och öppnar och,utanför står Matthew men ett nyfiket ansikte.

"Följer du med och tittar på min match sen"
"Ja såklart jag gör"

Han skuttar iväg och jag stänger,och sätter mig i sängen,och forsätter att trycka i mig min Nutella,och titta på sorgliga kärleksfilmer,men de lyckas alltid sluta,det kanske min också gör eller inte för jag är inte direkt en prinsessa.
Matthew kommer in i mitt rum och frågar om,vi skulle gå då och jag nickar och,sätter på locket igen och följer med Matthew,ner till hallen.
Jag och Matthew skils åt jag går och,sätter mig på läktaren spelarna börjar ställa upp sig och sen börjar matchen,jag känner att ett par ögon kollar på mig,jag tittar ner och ser att det är Jacob som tittar på mig,han vinkar lätt till mig och jag vinkar försiktigt tillbaka.
När matchen är slut reser jag mig upp,och följer floden av människor,jag knuffar mig ut från det och ställer mig vid utgången,stället börjar tömmas på folk och de lag spelarna börja komma ut,Colin kommer ut och han vinkar till mig och jag vinkar tillbaka till han,Kian tittar på mig lite ledsamt,jag börjar få skuld känslor igen men då får jag upp,Jesses röst i mitt huvud men det känns ändå som det liksom är jag som har gjort något.

Matthew kommer fram till mig,och kramar om mig och börjar gå hemåt,jag öppnar dörren och ser några skor som jag,som jag inte har sett förut.

"Du vet Victoria Patriks och lenas dotter hon har sina vänner här de kan va på ditt rum för att kunna kolla på film"
"Blir hon arg om jag går in och stör"
"Vet inte prova"

Vi går uppför trappen och jag,öppnar försiktigt dörren till rummet och Matthew,hade rätt där satte några stycken och kolla på film.
Jag går fram och tar fjärrkontrollen och,stänger av teven för de,och Victoria kollar surt på mig.

"Vad gör du"
"Det är mitt rum nu så ut"
"Okej ta det lugnt"

När alla är ute från rummet,så smäller jag igen dörren efter de,och lägger mig på sängen och lyckas att somna.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hej
Ett kapitel vet att det är fett tråkigt men vill bara få ut något så varsågod.
Forsätter med bilder eftersom ingen kommentera om de vill ha bilder med i kapitlen eller inte.

My boy with Brown eyes Where stories live. Discover now