Kapitel 20

22 1 0
                                    

Jacobs perspektiv:
Jag är precis påväg in till Kian på,sjukhuset när polisen ringer jag svarar,och de säger att de har hittat Elisas,legitimation vid en busshållplats inte,så långt här ifrån.
Jag skyndar mig in till Kian som är i rummet för att ge han nyheten.
Jag springer till hans rum och går in men sängen är tom,jag springer ut och hittar,sjuksköterskan som ger Kian smärt stillande.

"Hej du ursäkta men vart är Kian Blom"
"Det hände något imorse när han vakna så han är på undersökning nu men kommer tillbaka snart"
"Okej tack för hjälpen"

Jag går in igen och sätter mig på sängen,tänk om det är något allvarligt som,har hänt så berättar de det inte för mig,bara för att jag inte ska bli orolig.
Efter någon timme så kommer Kian tillbaka,jag går fram och ger han en bror hug,jag berättar nyheten för Kian om Elisa,han ser hopp full mot mig men sen försvinner den blicken,hans leende som han,hade försvann på en sekund.
Han lägger sig ner i sängen han tittar på,mig och sen kollar han runt i rummet,som om han letade efter någonting.

"Hur går det med Jesse"
"Det gick bra tills hon börja prats med han nick"
"Vem"
"En som har börjat i våran klass"
"Okej
"Hur går det med Elisa"
"Jo det gick bra"

Dörren öppnas och in kommer en sjuksköterska,och polisen i släptåg efter henne,jag visste bara att det var dags för, Kians smärt stillande men jag visste inte,om polisen.
Polisen ber om att få prata med mig i enrum,vi går iväg till ett rum vi fick låna,och prata.

"Vet du nämligen vem Nick Watson är"
"Ja han går i våran klass han och Jesse är bra kompisar"
"Du måste nog ringa hon nu för han är med i Gabriels gäng"
"Okej men vad hände med Gabriels kropp"
"De tog rätt på den sen vet jag inte"
"Okej"

Jag tar upp mobilen jag går in på kontakter,och letar upp Jesses namn jag ringer,men det är ingen som svarar jag kommer bara till röstbrevlådan,jag provar och ringa hennes mamma och kolla om Jesse är hemma.
När vi går tillbaka till Kians rum så ringer,Jesse upp så jag svarar men det är,Nick som ringer han säger att Jesse och Elisa,kommer vara döda om några minuter,men inte om polisen kan spåra samtalet,samtalet bryts och jag lägger er telefonen i min byxficka,polisen sticker för de lyckades med att spåra telefonen.
Jag går in till Kian igen och sätter mig på min,vanliga stol bredvid honom han kollar,på mig och jag vänder huvudet och kollar frågandes emot honom.

"Vad prata ni om"
"Jag ringde Jesse hon svara inte men sen ringde hon igen men det var nick och han är med i Gabriels gäng de lyckades Jesses telefon så de är påväg dit och ska rädda de"
"Mm"

Kian sätter sig upp i sängen och hoppar ur,sängen och börjar gå mot dörren jag,antar att han ska gå på sin promenad,så jag följer med honom som vanligt.
Han har fått tillbaka sin balans sen i,eftermiddags så han kommer få komma hem,om några dagar det har varit många dagar,på sjukhus den senaste tiden.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hej
Tack till de få som röstar det betyder så mycket för mig så tack tack tack.

My boy with Brown eyes Where stories live. Discover now