Kians perspektiv:
När Elisa slutade att vara med oss och insorterade,sig ifrån oss så börja jag förlora,mina känslor för henne men jag tror,pussen återuppliva de igen det kändes,som det var hundratals fjärilar i min mage.
Jag och Elisa har bestämt att vi skulle träffas,ikväll men en stund efter kommer jag,på att jag och Emma skulle träffas ikväll,Emma är en tjej som jag har börjat prata,med och nu ska vi ses för första gången,men samtidigt vill jag träffa Elisa."Kian"
"Mm"
"Lyssnar du"
"Förlåt vad har du sagt"
"Vad tänker du på"
"Jag och Emma ska träffas för första gången ikväll men jag har också lovat Elisa att vi ska träffas"
"Jag tror inte att Elisa dör och säg bara att du inte kan ikväll till hon"
"mm"Jag och Jacob säger hejdå när vi kommer till,parkeringen och jag hoppar in och beger,mig hemåt.
När jag kommer in genom dörren så ropar,jag hej när jag går in till köket så tar jag,upp min telefon och sms:ar till Elisa att vi inte kan träffas idag,jag kollar upp på klockan och ser att det är,en timme kvar tills jag ska träffa Emma på stan jag springer,upp för trappan och in till mitt rum och går in till toaletten och låser och hoppar,in i duschen.
När jag kommer ut från toan så ser jag att Elisas,tröja fortfarande ligger kvar på mitt golv,jag tar upp den och lägger den på min stol.
Jag går ut till bilen och åker till stan där jag,skulle möta Emma jag hoppar ur bilen och låser och börjar gå in den sista biten till stan.
När jag kommer fram så ser jag att Emma står där borta så jag ökar farten lite när jag är,framme så säger jag hej och kramar henne lätt.
Vi börjar gå mot restaurangen vi ska käka på,när vi kommer in så sätter vi oss vid ett ,bord och det kommer fram en servitör ,till oss och vi beställer."Så vad gör du på fritiden da"
"Hänger med kompisar festar ibland du da"
"Pluggar och läser böcker"
"Okej intressant"Jag tycker om Emma men vem pluggar på helger,men det är kanske det jag behöver en,tjej som är lite olik mig inte som jag och,Elisa som egentligen är ganska lika varandra.
Vi kommer ut från biosalongen och går ut från det huset och det är dags för Emma att,åka hem jag när vi ska skiljas åt så kysser vi varandra när vi drar ifrån ser jag att,Elisa står precis bakom Emma hon är med,Jacob när Jacob kollar upp från sin mobil,ser mig så tittar han på Elisa han gör,så de vänder ryggen mot oss och de börjar gå iväg.
Jag hoppar ur bilen och ropar hej när jag kommer,in till hallen jag går in på mitt rum,och försöker att ringa till Elisa men får,inget svar av henne när jag har ringt tre gånger så ger jag upp och lägger mig ner i sängen och tittar upp i taket.
VARFÖR?
Det är jämt jag som lyckas att såra Elisa varför,kan ingen annan lyckas det kanske är för alla redan har gjort det,hon är som ett,ömtålig glashjärta som man måste hålla,hårt om för att inte tappa i golvet så det går i bitar.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hej
Ett till kapitel det kommer bara bli 30 kapitel
YOU ARE READING
My boy with Brown eyes
Teen FictionVad händer den dagen då Nova (Elisa) får reda på det som kommer göra så hela hennes liv stannar.