Kians perspektiv:
När jag äntligen har,fått Nova att gå till skolan i en vecka,så får hon besked att hon,inte kan gå ut längre för de har släppt Gabriel.
Om någon timme ska,vi gå på Novas mammas begravning.
Jag kan förstå Nova om,hon inte vill prata om det,efter allt som har hänt och,hur hennes mamma har,behandlat henne.Det knakar på dörren och,mamma kliver in och ger Nova ett brev,det ända jag hinner,se är att det står Polisen på.
"Kian kan jag få prata med dig" frågar mamma
"Visst"
"Kom"Vi går ner till köket och,jag slår mig ner bredvid Colin,och mamma bredvid pappa.
"Alla vet vad som har hänt Nova" sa mamma
"Mm" sa vi
"Hon måste byta namn så vi tänkte vad ni tycker ska hon ha samma efternamn som oss eller ska hon ha ett eget"
"Hon kommer inte bli släkt med oss"frågar jag
"Nej"
"Bra för det skulle vara konstigt att va kär i en släkting"Jag reser mig upp och,går iväg innan det,blir en stel stämning,när jag kommer upp så står,Nova och tittar på sig själv i,spegeln,jag stannar i dörröppningen och,bara står och studerar hennes,rörelser.
Jag kliver tyst in och,ställer mig bakom henne och,jag ser hur hon hoppar till liten,hon vänder sig om och kollar på mig,jag kan se rädslan i hennes ögon."Vad är det"
"Inget jag vet att Gabriel kommer vara där"
"Det kommer gå bra det kommer stå poliser längst ner"
"Mm"
"Jag kommer snart ska bara fixa mig och lite sånt"Jag låser in mig på toaletten,och hoppar in i duschen och det,varma vattnet nuddar min lätt solbrända och,väl tränade kropp.
Jag står framför den gigantiska,spegeln och rättar till min slipps,som mamma tvingat på mig,jag låser uppdörren och ser,mamma sitta och,prata med Nova på sängen."Titta vad fin du blev" sa mamma
"Mm"
"Eller hur Nova"
"Han passar bra i slipps"
"Okej jag har förstår att ni inte kan motstå mig"Mamma och Nova bara skrattar,åt mig fast jag kanske inte var helt seriöst,jag vaknar upp till verkligheten,när min telefon ringet jag,tar snabbt upp den ur fickan och jag svarar,man hörde att det var Jacob.
Vi lägger på och nu var,det bara jag och Nova kvar,hon kolla på mig som hon ville,säga något men det är som hon,inte får ut några ord."Jag vet att du ska byta namn"
"Hur"
"Mamma sa"
"Mm"
"Vet du vad du ska heta"
"Jag tycker Elisa är fint och sen mammas namn och ert efternamn"
"så vad är det"
"Elisa Kira Ellinor Blom"
"Fint"Vi går ner till hallen där,resten av familjen står och även Jacob och,Jessie som följer med för att stötta,Nova som resten av oss också.
Vi går ut till bilen men vi,får ta två bilar för alla får inte plats.
När vi är påväg så sitter alla,knäpp tysta man kan typ höra en nål falla.
När vi kommer till kyrkan så,står det massa människor där,utanför även den som man tycker,ska ha livstidsfängelse.
Vi går fram till Jacob och Jessie,och sedan går vi till de andra,människorna och börjar öppna dörrarna,alla mänskor börjar gå in men det var en som,stanna och börjar prata med Nova.
När alla var inne så stänger,jag och Jacob dörrarna och går fram till tjejerna."Hej Derek"
"Hej Kian"
"Tja Jacob"
"Killar detta är min morbror"
"Trevligt och träffas"Jag,Jessie och Jacob går,och sätter oss med Mamma,pappa och Colin men Nova går fram och sätter sig bredvid, Gabriel.
När begravningen är slut så går,vi in till det rummet med massa,bord och stolar där vi hade vart någon,timma innan och hade plockat fram kakor,dricka och kaffe och tårta.
När det bara vi var kvar,så börja vi plocka ihop och Elisabeth,diskar allt medan vi går och,torkar alla bord och plockar all skräp."Ska inte Gabriel vara här"frågar Jacob
"Jo men det är bättre att han håller sig undan"
"Mm"Jag tar det sista skräpet,och lägger i sopsäcken och Jacob,knyter ihop den och går it och slänger den.
När vi är klara så drar vi hem,och Jacob och Jesse följer med hem.
Vi går upp på mitt rum,och sätter oss ner i sängen och vi,bestämmer oss att spela black ops.
Vi spelar ända tills vi,alla dör och så klart vann Jacob,och så klart kan han inte hindra,att råka,kasta spelkonsolen i golvet,så batterierna flög iväg.
När Jesse och Jacob åker,hem så går vi och lägger oss.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hej
Det kommer inge kapitel imorgon eftersom det är jul och då är jag ganska upptagen.
KAMU SEDANG MEMBACA
My boy with Brown eyes
Fiksi RemajaVad händer den dagen då Nova (Elisa) får reda på det som kommer göra så hela hennes liv stannar.