Kians perspektiv:
Vi har precis slutat,skolan och jag och Nova eller Elisa som,hon nu ska heta är påväg,till polisstation.
När vi kommer fram så går,vi ut och sedan går vi in och,sätter oss ner på stolarna."Ska jag följa med"
"Du får bestämma"
"Okej"Nova hade tid klockan,tre och det var en minut,kvar det kom en manlig polis,och Nova och jag reser oss,vi gick in i ett rum.
Han tar fram en bunt papper,och tar upp det första,och räcker fram till Nova,hon läser noggrant och,sedan skrev hon på och när hon var,klar med det pappret så gav,han henne nästa papper."Jag har ingen vårdnadshavare"
"Nehe kan din kompis skriva på da"
"Ja det kan jag"Nova skjuter fram pappret till,mig och jag skriver snabbt,mitt namn på pappret och sedan,ger jag pappret till Nova igen.
När vi äntligen var klara,med alla papper så går vi ut till bilen,och vi åker hem till Jesse där,Jacob också kommer.
Vi hoppar ut bilen och,vi går fram till dörren,jag öppnar dörren och Jesse kommer springandes,emot Nova och de kramades,jag går in till köket där Jacob sitter,vi gör en bro-hug och sedan sätter,vi oss ner och börjar små prata,efter en stund så kommer Jesse och,Nova in."Som ni vet får ingen kalla mig Nova någonsin igen"
"Vad heter du då"
"Elisa Blom"
"Okej hej Elisa"
"Hej Jacob"Vi sitter kvar i köket,sitter och pratar och dricker,lite ice coffe dörren öppnas och stängs och Jag,ser hur Jesse stärker lite på sig och en kille skugga som,man ser klart i fönstret.
"Vilka är detta"
"Mm Elisa Jacob och Kian"
"Mhm du har ingen speciell relation med de"
"Nej det har jag inte Erik ut"
"Mhm"Jag vänder mig om och,kollar på han Erik och han ger,mig onda ögat och sedan går han iväg och jag,vänder på mig och samtalet flyter på som vanligt.
"vem är Erik"
"Min bror Jacob"
"Okej"Jag tittar på båda två och,fram och tillbaka.
Jag och Elisa går ut till hallen,och sätter på oss skor och jackor,sedan går vi ut till bilen och åker hem.
När vi kommer hem går vi ut,från bilen och in i värmen,vi går in i köket och och slår oss ner med resten av,familjen jag tar upp min talrik och börjar lasta på mat.När vi ätit klart går vi,upp på mitt rum och,ger Elisa spelkonsolen och vi sätter sig och,spelar.
"Elisa jag funderar på att skaffa en lägenhet"
"Okej jag också"
"Vi kan väl dela om vi hittar någon"
"Visst"Vi forsätter att spela en,stund till sedan pausar jag för att gå in,på toaletten och börja göra mig iordning för,läggdags dörren öppnas in kommer Elisa,och hon tar sin tandborste,jag ställer mig bakom henne och krama om henne,hon vände sig om och krama om,mig.
Jag går ut från toaletten,och går och lägger mig i sängen,efter en stund kommer Elisa och lägger sig ner,bredvid mig och jag somnar med Elisa,i min famn.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hej
Ett kapitel hann jag med Idag.Hoppas jag hinner imorgon fast om det inte kommer något är det för jag kommer vara lite upptagen.
Ni får jättegärna kommentera om ni läser varje kapitel för jag har tappar ganska många läsare nu.
CITEȘTI
My boy with Brown eyes
Ficțiune adolescențiVad händer den dagen då Nova (Elisa) får reda på det som kommer göra så hela hennes liv stannar.