Kians perspektiv:
Jacob och Jesse har hälsat på ganska,mycket men jag har inte sätt Elisa sen jag blev skadad.
När det var lunchdags så kommer Jacob in,med två mackor och ger mig ena.
Han hänger mycket med mig han sover,här ibland för att han vet att jag,inte är helt stabil än allt kan hända.
Det gör mig irriterad att aldrig Elisa kommer,jag var hos henne hela tiden typ men hon är aldrig hos mig."Varför kommer aldrig Elisa"
"Vi vet inte vart hon är"
"Vadå"
"Ja det är ingen som har sett hon ingen som har hört något ifrån henne men Jesse ska kolla om hon är hemma"
"Ni måste väl veta mamma körde ju hem er"
"Vem har sagt det"
"Mamma"
"Då glömde hon nog berätta att hon sa att hon inte får träffa oss eller din familj"
"Mhm jag förstår"När jag och Jacob har ätit upp så ska jag,gå på min vanliga promenad i korridoren.
Det går ganska sakta eftersom jag inte är,helt stabil än på benen Jacob går i,samma takt bredvid mig det betyder mycket,för mig att han är här med mig men,jag kommer aldrig erkänna den,tanken eller känslan.
När Elisa var här var allt en mardröm,som sen tog slut men är detta en början,på en ny en alldeles ny med en alldeles ny story att berätta det kanske finns,en dröm i mardrömmen."Har ni efterlyst Elisa"
"Ja det har vi polisen gör sitt bästa för att hitta henne"
"Ni vet att hon kan vara kidnappad"
"Jo vi vet tanken slog oss innan vi polisanmälde"Tanken på att hon kan vara kidnappad,ger mig lite stresspanik hon kan,vara vart som helst i landet eller i ett,helt annat land.
När vi är tillbaka i mitt rum så sitter Jesse,där hon ser ledsen och orolig ut men,det tror jag vi alla är nu efter det här.
Jag la mig försiktigt ner i sängen igen och,stirra upp i taket jag hör dörren,öppnas och stängas jag vrider på,huvudet i hopp om att det är Elisa som kommer in där men det är min vanliga gamla tråkiga,sjuksköterska som kom in för att ge mig mitt smärt stillande.
När det är dags för kvällsmat så går Jacob,och hämtar de vanliga tråkiga mackorna som jag har ätit ett bra tag nu.Jacob och jag har varit vänner sen vi var,små vi träffades på ett fotbollsläger,sen dess har vi hållit ihop mer eller mindre ifrån att vi hade en,gång hade dröm om att bli fotbollsproffs till bad boys,till helt vanliga tonårs killar det hände,på en dag ifrån jag träffa Elisa.
"Ska du sova här"
"Ja jag hade tänkte om jag får det för dig"
"Ja såklart du får bror"
"Tack"
"Kommer du ihåg första gången vi träffades"
"Ja på ett fotbollsläger sen hade vi en dröm om att bli fotbollsproffs sen bestämde vi oss för att bli bad boys och bli populära jag börja mobba Elisa som jag ångrar men hon förlät mig så lätt och nu är vi vanliga tonårs killar efter du sa till mig"
"Ja vi behövde en början på en ny historia"Vi har gått igenom så mycket under de här,månaderna om inte Elisa är på sjukhuset,så är Jacob och om det inte Jacob,så är det jag,det går runt som en,ond cirkel så fort Elisa är hittad så ska,jag ordna så att hon kommer i säkerhet.
Jacob reser sig upp och släcker lampan,så hela rummet blir fyllt med ett obehagligt mörker.~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hej
Ett nytt kapitel vet att det inte händer så mycket.
Trevlig söndag☺️
STAI LEGGENDO
My boy with Brown eyes
Teen FictionVad händer den dagen då Nova (Elisa) får reda på det som kommer göra så hela hennes liv stannar.