[8] HEP 💘

453 25 1
                                    

"I may not be with you at all times, but I want you to know that you are never out of my heart."

💞 💞💞

'Ok semua dah ada kat sini ? you guys check kawan masing-masing k , kot-kot ada yang sesat ke. Yang perempuan boleh stay dekat inasis perempuan blok D muamalat aras 3. Yang lelaki boleh stay dekat inasis lelaki blok C muamalat aras 4. Apa-apa masalah yang perempuan boleh cari saya and yang lelaki boleh cari Encik Syaqeer.' terang Puan Syaheera.

'Oh ya ! Korang dekat sini belajar berdikari ye , kalau lapar pandai-pandai la kau orang turun makan dekat kafe sendiri ya ? Masing-masing ada duit belanjakan ? Ok korang semua boleh rehat-rehat and petang korang boleh turun join riadah macam student-student lain.Saya nak korang belajar hidup di universiti.' sambungnya lagi

Selepas sahaja mendengar bebelan Puan Syaheera semua pelajar bergerak ke penginapan masing-masing.

'Leen duduk sebilik dengan aku eh' kata Eqa

'Kalau aku tak duduk sebilik dengan kau aku nak duduk sebilik dengan siapa ? Dengan Furqan ? bebal.' luahku

'Whoa ! Chill k ? Kau asal ni ? Marah sebab aku tinggal kau tadi ke ? Sorry lah tadi aku lepak dengan Syahrin.'

'Mana ada aku marah kau. Its okaylah tadi Furqan ada je dengan aku , aku tak keseorangan pun tadi. i'm just not in mood , tired.' terangku.

'Ok now kau rehat , aku keluar kejap nak call someone.' pujuk Eqa

Aku tidak membalas kata-kata Eqa . Tudungku tanggalkan dan aku merebahkan badan ke atas katil. Aku memejamkan mata , aku hanya mahu tidur sekarang dan lupakan apa yang dah jadi harini.

Furqan POV

Aku merebahkan diri di atas katil. Huh penatnyaa. Oh ya ! nak call abang Aidan tanya pasal lelaki tadi. Baik aku call sekarang nanti lupa pulak. 

Havana oh na na Half of my in havana oh na na

Vivo Y55 ku berdering. 'Zahrien Faheeqah Zarith Fahim' tertera di screen telefonku lalu tanda hijau aku swipe.

'Asal call ni ?' tanyaku

'Asal dengan Leen ? Kau buat apa-apa kat dia ke ?' tuduh Eqa

'Aku sayang dia lah takkan aku nak apa-apakan dia. Tadi dia terlanggar dengan seorang lelaki ni pastu dia nangis dekat aku. i think there's something between them before this.' jujurku

'Eh i mean sayang as friend macam aku sayangkan kau.Jangan fikir bukan-bukan eh.' terangku selepas aku menyedari apa yang kukatakan pada Eqa tadi.

'Whatever Furqan oi ! Ok' kata Eqa lalu mematikan panggilan.

Alang-alang dah pegang fon ni baik aku call abang Aidan terus. Contactku buka dan mencari number abang Aidan.

'Assalamualaikum. Haa Furqan asal call ni ? How was your trip to UUM ? Harinikan ?' tanya abang Aidan

'Waalaikumsalam. Ada benda nak tanya ni sebenarnya. Haa harini , best la jugak and memenatkan.' kataku sekadar berbasa-basi.

'Apa benda yang nak ditanyakan ? Aku tengah free ni boleh la nak tanya banyak pun.'

'Actually tadi Aileen terlanggar someone lepastu aku terdengar lelaki tu panggil Aileen as Alda. Lepas je Aileen terserempak dengan lelaki tu dia terus nangis dekat aku. Siapa sebenarnya lelaki tu bang ?' luahku jujur.

'Alda ? Setahu aku ada seorang je manusia atas muka bumi ni yang panggil dia Alda dan aku tak pernah lupa manusia sial tu. Izzul Syahmie Bin Razif.' 

Hai Encik Pemalu !Where stories live. Discover now