"I may not be with you at all times, but I want you to know that you are never out of my heart."
💞 💞💞
'Qiu tunggu la aku ! Penat la kejar kau.'
'Yelah , yelah aku tunggu ni. Cepat '
'Kau laju-laju ni nak pergi mana ?'
'Cepatlah aku ada sesuatu nak cakap dekat kau.'
'Cakap je la sekarang.'
'Tak boleh.Kena cakap dekat tepi sungai juga'
'Ei kau ni nanti kalau maklong tahu kita pergi sungai ni mati kita kena piat telinga.'
'Aku janji ni kali terakhir aku bawak kau pergi situ. Nanti dah besar baru kita jejak kaki dekat situ balik eh.'
'Yelah' jawabku pendek.
Bila tiba di tepi sungai masing-masing berdiam diri , layan perasaan.
'Eh ! Qiu kau nak cakap apa dekat aku ?'
'Jap lagi la aku cakap.'
'Ei kau ni saja je nak melengahkan masa. Nanti ada orang nampak kita nanti ada je yang bagitahu maklong.'
'Jap la. Dengar dulu aku nak nyanyi lagu kita ni.'
Dan Qiu mula memetik gitar yang sering diusung kemana-mana saja. Sayang sangat dia dekat gitar dia , boleh meroyan dia kalau ada orang sentuh gitar dia. Kalau aku yang sentuh dia tak kesah pulak. Pelik aku.
'Leen , duduk la menghadap aku. Pandang mata aku.' Katanya sambil memegang kedua lututku untuk menyuruhku menghadapnya.
'Ha cepatlah cakap.'
'Dengar baik-baik eh apa yang aku nak cakap ni.'
'Aku Zarith Naqiuddin Bin Othman , janji akan sentiasa ada untuk Nur Aileen Aldariya Binti Saharul Adi dan aku janji akan sentiasa sayang kau sampai bila-bila. Kalau ada jodoh kita kahwin nak ?' katanya
'Kau serius ke ni Qiu ?' kataku terkejut.
'Yup ! Aku serius. Kau sayang akukan Leen ?'
'Ye , aku sayang sangat dekat kau.'
'Janji dengan aku yang kau akan sayang aku sampai bila-bila. Sampai aku mati.'
'Ye aku janji.' Kataku sambil membuat pinky swear dengannya.
'Oi budak bertuah ! Kau buat apa dekat sini hah ?! Balik !!!' jerit maklong.
'Alamak , matilah kita. Lari Leen !' jeritnya sambil menarik tanganku.
Kami berlari sepantas mungkin sehingga sampai dirumah. Dirumah pula kami kena bebel dengan opah.
'Yang engkorang pergi lepak tepi sungai tu buat apa ? Bahaya tahu tak ? Benda yang orang laranglah yang engkorang nak buat pun.' Bebel opah.
'Ala opah , Qiu janji yang Qiu tak pergi bawak Leen pergi tepi sungai dah. Kan Leen ?' ujar Qiu.
Aku hanya mengangguk bagi mengiyakan kata-kata Qiu.
'Opah kalau Qiu nak kahwin dengan Leen boleh tak ?' dengan beraninya Qiu berkata kepada opah.
'Apesal gatal sangat ni Qiu ? Kau baru 10 tahun dah gatal-gatal nak kahwin.'
'Ala opah bukan sekarang. Nanti masa Qiu dah besar , Qiu nak kahwin dengan Leen.'
YOU ARE READING
Hai Encik Pemalu !
Chick-Lit"I may not be with you at all times, but I want you to know that you are never out of my heart." Furqan yang pemalu telah jatuh cinta dengan kawan baiknya sendiri. Tetapi masa memisahkan mereka selama 6 tahun. Satu kejadian telah menimpa Aileen dan...