4

7 2 0
                                    

Thomas se snadzvednutým obočím zeptal:,,Proč bychom ho měli hledat?"

Stařenka na něj pohlédla:,,Protože jedině on zná přesnou polohu hvězdy. Navíc se na ni jako jediný dokáže dívat déle než několik sekund. Zná hvězdy jako vlastní boty."

Thomas však nedal a na stařenku se podezíravě díval:,,A proč nám pomáháš?"

,,Protože je to můj osud. Jsem věštkyně," řekla stařenka.

Restalon se snažil uklidnit situaci:,,Dobře. Kde ho najdeme?"

Věštkyně obrátila svůj zrak na krále a ukázala na sever:,, Máte to po cestě. Tak za dva dny byste tam měli dojet. Žije v malé chaloupce kus za hradem Meratos. Je to první hrad, který potkáte. Moc se tam nezdržujte. Jenom naberte zásoby a jděte rovnou za hvězdářem. Hodně štěstí."

Při poslední větě věštkyně zmizela.

,,Tak jedem," řekl Failon a pobídl svého koně do cvalu.

---------------------------------------------------------------------------------

Dorazili před hradby Meratosu. Byl to malý hrad. Výrazně menší než Rodrigen nebo Lordis.

,,To bude ono. Pojďme ať to máme za sebou," řekl Restalon.

Procházeli náměstím a zastavil je voják:,,Co tu chcete?"

Bridget se na něj pohrdavě podívala, otočila se na své přátelé a nepatrně na ně mrkla. Poté se obrátila zpět na vojáka:,,Je zřejmé, že absolutně netušíte s kým máte tu čest."

Voják přešlápl z nohy na nohu a znervózněl.

Dívka pohodila hlavou:,,Já jsem princezna z hradu Lordisu. Bojovala jsem v bitvě s Abraxasem. Už ti to něco připomína? Nebo mám snad pokračovat?"

Voják hned odpověděl:,,Ne moc se omlouvám, má paní. Ihned vás a vaší družinu ohlásím u krále."

Restalon uznale pokýval hlavou:,,Skvělé."

,,Tak jedeme," usmála se na všechny Sofie.

Bridget se ještě před odjezdem nahla k Jackovi:,,Příště se snaž nesmát. Zaprvé bys nás mohl prozradit a zadruhé bys z toho koně mohl spadnout."

Při poslední větě se oba začali smát.
Když se dosmáli, tak pobídli koně a vyjeli za ostatními, vstříc hradu a jeho králi.

slečna Bridget Harvánsová 2 - Spadlá hvězdaKde žijí příběhy. Začni objevovat