Hvezdář povytáhl obočí:,,A proč bych to dělal?"
Král se ošil a podíval se na Thomase. Ten pokrčil rameny:,,No v podstatě vám můžeme dát všechno co budete chtít. Samozřejmě s mírou a věcné dary."
Hvězdář řekl:,,Takže mi vlastně všechno dát nemůžete."
Restalon na něj pohlédl:,,A co byste chtěl?"
Muž se zamyslel:,,Chtěl bych klid. Aby mě nikdo nerušil například tím, že vejde do mého příbytku a chce po mně pomoc."
Thomas kývl hlavou, docela ho chápal:,,Když nám pomůžete, postavíme vám chalupu u lesa. Vybavíme vás různými dalekohledy a tak. A budete od nás i od všech ostatních mít klid."
Hvězdář kývl hlavou, přistoupil k Restalonovi a s napřaženou rukou řekl:,,Platí."
Král ji radostně přijmul:,,Skvěle a teď nějaké otravné věci kolem cesty."
Hvězdář si sednul:,,Ano... hvězda spadla poblíž Lazarosu. Je to jenom pár dní cesty. Problém je, že nemám koně."
Thomas se pousmál:,,Nebojte se, máme navíc."
Hvězdář něco zamručel a pak řekl:,,Já na koni moc nejezdím."
Jack se zašklebil:,,Tak to bude sranda!"
Dospělí ho spražili pohledem, ale Anabel s Bridget se zářivě usmívaly.
Nejspíš to bylo nad vzpomínkou, jak se ony samy snažily udržet se na koňském hřbetě poprvé: Spadly hned po té, jak na něj nasedly.
Muž zakroutil hlavou: ,,Radši půjdu po svých.”
Thomas namítl: ,,Tolik času nemáme. Pojedeš za mnou.”
Hvězdář něco souhlasně zamručel a odešel si zbalit věci.
Když se vrátil zpět, přes rameno měl přehozený kožený vak. Prohodil: ,,Mimochodem jmenuji se Conor.”
,,Hezké jméno,” pousmála se Anabel.
Conor na ni obrátil svůj zrak a poděkoval: ,,Děkuji slečno. Na neštěstí mi však téměř všichni říkají Gill. Je to hezké jméno, ale není moje.”
Bridget se otázala: ,,A proč vám tak říkají?"
Hvězdář si povzdechl: ,,Gill žil na hradě. Ale z nějakého důvodu se zbláznil. Stal se z něj šílenec a zradil krále. Kvůli Gillovi má král tolik dluhů a potřebuje peníze. Gill mi říkají, protože si myslí, že jsem blázen a zradil jsem krále.”
Jack se řekl: ,,To s tím bláznem chápu, ale proč bys měl zrazovat krále?”
Lili se lehce zamračila: ,,Jacku!”
Hvězdář se usmál: ,,Nechte ho být. Taky jsem byl takový. Proslýchá se, že Gill zběhl. Že se přidal na stranu zla.”
ČTEŠ
slečna Bridget Harvánsová 2 - Spadlá hvězda
FantasySpadla hvězda!! Co se stane tomu kdo ji najde? Putování začíná...