7

376 51 12
                                    


' ' Waar gaan hun allemaal heen ? ' ' vraag ik Tasniem terwijl ik naar de grote groep jongens kijken die samen weg lopen . We zijn eindelijk uit ! 

' ' Ze gaan naar de kickboks trainingszaal bij het winkelcentrum . Hoezo ? ' ' vraagt ze me terwijl ze me nieuwsgierig aan kijkt . 

' ' Ooh uhm , ik ga daar denk ik ook even kijken .  Ben wel nieuwsgierig wat ze daar doen . ' ' beantwoord ik haar vraag .

' ' Ze gaan naar een kickboks zaal ,  wat denk je dat ze daar aan het doen zijn ? Ballet dansen ? ' ' zegt ze lachend .

' ' Ha nee maar , in mijn oude wijk zat ik ook in een kickboks team dus ik ben gewoon benieuwd hoe ze het hier doen . ' ' zeg ik schouder ophalend .

' ' Oke dan zie ik je morgen denk ik weer , ik ga er vandoor ik moet mijn broertjes nog ophalen . '  zegt ze  . 

'' Saff ik spreek je later . ' ' Zeg ik en ik loop richting de weg waar de jongens heen zijn gegaan . Tasniem zei dat het bij het winkelcentrum was dus ik zal het daar wel vinden denk ik .


-

Ik doe de deur van de ingang voorzichtig open en loop de zaal in . Overal waar ik kijk zie ik jongens en meisjes vechten . Maar het zijn vooral jongens die hier trainen geloof ik aan gezien ik maar 7 meisjes zie met een stuk of 20 jongens .

In de kooi die ongeveer 2 meter van mij nu vandaan staat zijn 2 jongens aan het vechten . Volgends mij zitten ze allebei in mijn klas , maar ik weet het niet zeker . 

Als het gevecht afgelopen is kijk ik nog een beetje en maak ik aanstalten om weg te gaan totdat ik word tegen gehouden door iemand die op mijn schouder tikt . 

Als ik me omdraai zie ik een jongen van denk ik een jaartje ouder dan mij ,  misschien twee jaar .

' ' Ewa Marwa wat doe jij hier ? ' ' vraagt hij me terwijl hij me lachend aan .

' ' Ken ik jou ? ' ' vraag ik hem zijn vraag negerend .

' ' ik ben het Mourad. ' ' zegt hij .

' ' En ik zou die naam moeten kenen omdat ? ' ' vraag ik hem met een opgetrokken wenkbrauw .

' ' ik zit bij je in de klas . Ik zat vandaag hele dag achter je , en ik had je mijn boek geleend weet je nog ? ' ' zegt hij lachend . Ooh god ik herkende hem niet eens . 

' ' Oow ja , sorry ik herkende je niet . ' ' zeg ik ook lachend .

' ' Geeft niet maar wat doe je hier ? ' ' vraagt hij me nogmaals .

' ' Ik was gewoon nieuwsgierig dus ik kwam even kijken maar ik ga er nu denk ik weer vandoor . ' zeg ik terwijl ik aanstalten maak om weg te lopen .

Hij pakt gelijk mijn arm vast en zegt : '' Waarom nu al weg gaan ? Kom vechten tegen mij ! '' zegt hij terwijl hij me smekend aan kijk .





mijn payback!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu