11

382 44 25
                                    

de volgende dag :


Het is vandaag mijn tweede schooldag . Ik heb met Tasniem afgesproken dat ik haar ophaal en dat we dan samen naar school gaan .

Dus zo gezegd zo gedaan , ik loop nu rustig met mijn oortjes in te luisteren naar ismo ft. JayJay Santana- Bij je zijn  ( omslag ! ) .

Wollah ismo blijft gewoon goed . Jullie kunnen allemaal zeggen wat jullie willen maar Ismo blijft gewoon de meest echte vind ik .

Mohiem , ik ben dus rustig aan het lopen richting Tasniem haar huis

. ze woont namelijk maar 2 straten van me vandaan . Dus tja dat gaat wel makkelijk .

Zoals altijd zit ik rustig mee te rappen met ismo . Ik weet niet waarom maar muziek en Qoran maken mij altijd rustig . Wie heeft dat ook ?

( ik heb dat zelf altijd , het enige waar ik echt rustig van kan worden is muziek&Qoran x schrijfster )

'' Ewa hbiba kom we  gaan . '' zegt Tasniem tegen me terwijl ze haar rugtas over haar schouder gooit . 

'' Ewa tuurlijk we moeten namelijk snel zijn . " zeg ik lachend terug . Zoals gewoonlijk was deze Tamza weer eens langzaam bezig waardoor we hoogst waarschijnlijk te laat op school gaan komen .


15 minuten later komen we pas op het schoolplein aan en de bel is 8 minuten geleden gegaan . Besef , we hebben zelfs een groot stuk gerend maar we zijn als nog te laat gekomen .

'' Taz moeten we weer een te laat briefje halen . '' zeg ik zuchtend . Ik haat het zo om te laat te komen , dan is gelijk alle aandacht op je gericht . Ik houd niet van zo veel aandacht .

'' Jep ! Maar ja , je hebt nu een paar minuten lang minder het irritante gezicht van Mourad hoeven zien . '' zegt ze lachend . Gelijk moet ik ook weer lachen .

Ik heb haar gister avond via app verteld wat er was gebeurd bij kickboks .

Wollah als ik aan haar berichten denk moet ik al lachen . Ze stuurde allemaal berichten van dat ik en Mourad een leuk stelletje zouden zijn .

Bah alleen al aan die gedachten , en trouwend ik doe niet aan relaties dus ja ......

'' Ja dat is dan wel gelukkig het enige voordeel aan te laat komen . '' zeg ik terwijl we voor de receptie staan te wachten op een te laat briefje . Echt kut , nu moeten we ons morgen om 8 uur gaan melden op school . Pff en besef , ik heb morgen eerste 2 uur vrij .....

-

'' Zo en waar komen jullie vandaan ? '' vraagt mijn aardrijkskunde docent , meneer Pot aan ons als we het lokaal binnen komen .

'' Thuis natuurlijk  . '' zeg ik terwijl ik hem geïrriteerd aan kijk .

'' En waarom zijn jullie dan zo laat ? '' vraagt hij weer .

'' Nou als u onze reden wilt weten kunt u dat op dit briefje lezen aan gezien het daar allemaal heel duidelijk op staat . '' zeg ik terwijl ik mijn te laat briefje in zijn hand druk .

Als ik de klas in kijk zie ik dat er nog 2 plaatsen vrij zijn . Eentje naast Nour en een naast Mourad . Uhm meneer waar moeten wij gaan zitten , vraagt Tasniem hem terwijl ze boos naar de klas kijkt .

'' Uhm Tasniem gaat naast Nour en jij Marwa gaat naast Mourad . '' zegt die man .

Gelijk hoor ik Tasniem lachen en kijk ik haar vies aan . Tfoeee waarom moet ik naarst die za3kof gaan zitten . 

Meteen ben ik helemaal chagrijnig , mijn dag is nu serieus al verpest.

'' Ewa Marwa , hoe gaat het ? ''  vraagr Mourad me als ik mijn boeken op tafel heb gepakt .

'' Het ging goed tot dat ik hier kwam zitten . Dus tja , niet zo goed nee . '' zeg ik boos tegen hem .

Ik weet niet waarom ik boos op hem ben eigenlijk , maar ik heb gewoon geen zin in iemand die tegen mij praat . Ik ben echt iemand met een vreselijke ochtend humeur . 


Pff word een lange dag dit .....







mijn payback!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu