13

373 41 9
                                    


'' Ey Marwa , zullen we samen naar kickboks lopen ? '' vraagt Mourad me terwijl hij naast me komt lopen .

'' En je vrienden dan . '' zeg ik terwijl ik naar de groepje jongens wijs die een stuk voor ons lopen . Hij haalt lachend zijn schouders op en zegt : '' maar wij 2 zijn ook vrienden dus het maakt niet uit met wie ik loop toch . ''

'' Ho , stop wacht is even ! Sinds wanneer zijn wij vrienden ? Kifesh vrienden ? No way dat wij 2 vrienden van elkaar zijn ! ''zeg ik en ik neem gelijk een meter afstand van hem .

'' Auch die deed pijn . '' zegt hij met een verdrietig gezicht maar je kan gewoon zien dat het nep is . '' Broer doe niet als of je zehma geraakt bent door mijn woorden . '' zeg ik zuchtend .

'' Nee klopt , wat het is alleen maar beter dat je me niet als een vriend kan zien . '' zegt hij met een mysterieus lachje . Wollah op dit moment is hij facking eng . En ik vind bijna nooit dingen eng .

'' Huh en hoe zo is dat dan alleen maar beter . '' vraag ik hem maar ik krijg geen antwoord terug .

'' Hallo ik vroeg je wat ! '' zeg ik terwijl ik hem aan zijn arm trek waardoor we allebei stil staan .

''ha je wilt het antwoord volgends mij niet eens echt weten . '' zegt hij terwijl hij mijn kin ruw vast pakt . Gelijk duw ik zijn hand weg en kijk hem boos aan .

'' Ja dat wil ik dus wel want anders zou ik het je niet vragen . '' zeg ik op zo een duhhhh toontje . '' Wil je het echt weten ? '' vraagt hij me terwijl hij me diep in mijn ogen aan kijkt .

'' Ja dat zeg ik toch al de hele tijd . '' zeur ik . Wollah zeg gwn wat doet hij moeilijk .

'' Het is beter dat je me niet als EEN vriend ziet omdat ik wil dat je me als JOU vriend ziet . '' zegt hij met een nadruk op een en jou terwijl hij naar binnen loopt . Ik sta abrupt stil . Wacht is even wat bedoeld hij nou ?! Ik had niet eens door dat we al waren aan gekomen bij de boks school .

Pff ik spreek hem hier later wel over want ik begrijp er even helemaal niks meer van . Wat bedoeld hij met ik wil dat je me als JOU vriend ziet ?

Rustig loop ik richting de vrouwen kleed kamer en doe mijn lange trainingsbroek van psg en een shirt van hun aan en ik doe mijn hoofddoek goed en strak naar achter zodat het niet in de weg gaat staan . Ik pak mijn bokshandschoenen en loop richting de zaal


Als ik de zaal in loop zie ik Mourad met zijn schouders op zijn knieën en zijn gezicht in zijn handen op de bank zitten in zijn eentje . Ewa ja dat kind is gewoon facking raar .

Ik doe mijn handschoenen aan  en begin tegen de boksbal aan te slaan .

'' Goeie stoot . '' hoor ik opeens een jongens stem achter me zeggen . Als ik me omdraai zie ik Mourad weer staan . Ik negeer wat hij heeft gezegd en trap een keer met volle snelheid tegen de boksbal aan .

'' Uhum jongens kom even allemaal hier in een kring staan . '' zegt de trainer tegen ons en ik loop meteen langs Mourad heen zonder hem een blik te gunnen . Als ik bij de andere voor hem sta komt Mourad natuurlijk ook weer naast me staan .

'' Ik wil dat jullie in 3 tallen gaan oefenen . Hier heb ik de lijst met drietallen en nee er word niet gewisseld . '' zegt hij terwijl hij de brief neerlegt op die tafel .

Ik loop rustig naar de tafel toe en kijk bij wie ik in het groepje zit . En ja hoor , ik zit bij die sukkel Mourad en ene Hicham . Ik weet dus echt niet wie dat is maar ik vraag het Mourad wel even , hij zal dat vast wel weten .

'' Mourad weet jij wie die ene hicham is met wie wij moeten trainen ? '' vraag ik hem terwijl ik hem de lijst laat zien .

'' Ja jammer genoeg wel , dat is het neefje van de trainer en hij is hier altijd ongeveer 10 minuten later . Maar niet veel met hem praten ja , hij is echt gevaarlijk als je begrijpt wat ik bedoel . '' zegt hij zuchtend .

'' Oowh ik bepaal zelf wel met wie of wat ik praat . '' zeg ik geïrriteerd .

'' Zo kleine Mo blijkbaar hoor ik bij jullie . '' hoor ik een bekende mannen stem achter me zeggen . Als ik me omdraai voel ik gewoon mijn bloed weg trekken . Het is die krullenbol die mij lastig viel en die mijn gezin heeft vermoord .

'' Kom marwa we gaan sparren . '' zegt Hicham ( krullenbol ) tegen me terwijl hij me lachend aan kijkt . Maar ik kijk hem levenloos aan .

'' Jo aarde aan Marwa . '' zegt hij terwijl hij met zijn hand voor mijn gezicht zwaait . '' Marwa je mag heus wel iets terug zeggen van me hoor , je hoeft hem niet helemaal te negeren . '' fluisterd Mourad lachend in mijn oor . 

'' Ik negeer hem niet omdat ik van jou niet tegen hem mag praten . Maar om een heel andere reden . '' fluister ik trillend terug .

'' Zijn de tortelduifjes uit gefluisterd of hebben jullie nog even tijd nodig ? '' vraagt hicham aan ons .

'' Hou je bek dicht . '' zeg ik boos . Gelijk kijkt hij me verbaasd aan .

'' Wow wat is jou probleem . '' vraagt hij aan me .  '' Doe maar niet alsof je van niks weet . '' sis ik terug .

'' eey kleintje wat is er aan de hand  ? '' vraagt Mourad me bezorgt terwijl hij me mee trekt zodat hicham niet kan mee luisteren .

'' Er is niks met mij aan de hand Mourad , vertel jij me maar wat er met jou aan de hand is . '' zeg ik geirriteerd tegen hem . '' Daar praten we een andere keer wel over . En jij gaat mij nu vertellen wat er met je aan de hand is want Wollah jij gaat niet weg hier tot dat je me hebt verteld wat er aan de hand is ! '' zegt hij boos .

'' Pff oke maar beloof me dat je nu niks gaat doen . '' vraag ik hem . 

'' Beloofd , alles voor jou . '' zegt hij zachtjes .

'''Nou ik had je toch verteld over mijn ouders en die jongen de me lastig viel . Nou die hicham is die jongen . '' zeg ik zacht en ik voel de tranen al opkomen .

Als ik Mourad aan kijk zie ik dat hij helemaal boos is , zijn aders in zijn nek zijn te zien en hij heeft zijn kaak gespannen . Ooh god ....




mijn payback!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu