Death Parade
Sezony: 1
Odcinki: 12
Rodzaj: Psychologiczny Thriller
Krótki opis fabuły: Mówi się, że po swojej śmierci ludzie trafiają do nieba lub piekła. Jednak w przedstawionych w Death Parade realiach w chwili zgonu przenoszą się oni parami do Queen Decim – baru prowadzonego przez tajemniczego białowłosego Decima. Ten wyzywa obu nieboszczyków do stanięcia naprzeciw sobie w Śmiertelnej Rozgrywce – grze barowej, w której stawką są ich życia, (a przynajmniej do tego są przekonywani). Pojedynek ten ujawnia ich prawdziwą naturę – postawieni w ekstremalnych sytuacjach postępują zgodnie z najgłębiej ukrywanymi przekonaniami. Decim to arbiter orzekający o zwycięstwie lub porażce – o tym, jaki los czeka zmarłych po śmierci.
Death Parade jest podzielony na luźno powiązane ze sobą epizody przedstawiające wyczerpujące emocjonalnie zmagania kolejnych ludzi w różnych grach oraz niecodzienne życie mieszkańców tego niezwykłego limbo. Decimowi bowiem towarzyszy asystentka o tajemniczej przeszłości, a zarządzać Queen Decim zdaje się białowłosa Nona. Oprócz tego spotkać można paru innych bardzo kolorowych rezydentów piastujących w zaświatach rozmaite urzędy.
Moja ocena: Bardzo podobało mi się to anime. Miało prześliczny soundtrack (a zwłaszcza opening!).
Było pełne symboliki, co bardzo mi się podobało. Widać nawet nawiązanie do "Death Note"!
Poruszony został motyw samobójstwa, śmierci, poświęcenia, morderstw, etyki i całej masy innych! I to w mistrzowski sposób.
Jest parę drobiutkich błędów animacyjnych (tak, jestem wybredna jeśli chodzi o animację) i niewyjaśnionych spraw, co jest dość irytujące, ale można przymknąć na to oko.
Było trochę smutnych momentów, które mogą poruszyć twoje serce...
Cóż, jest to bardzo dobra seria i mogę wam ją szczerze polecić :)
Animacja: 7/10
Kreska: 8/10
Muzyka: 9/10
Postacie: 8/10
Fabuła: 8/10
Ocena ogólna: 8/10
Opening:
CZYTASZ
✔ Anime || Recenzje i Dyskusje
Random[zakończone] Moje zdanie na temat różnorakich serii "anime". English ✔