3 in #kortVerhaal 😍
———————————
3 dagen later :
Ik ben echt fucking moe. Ik heb Ariana sinds die ene dag niet meer gesproken. Heb Samad niet meer gezien sinds de dag van me Moeder.
Mijn vader is bevriend geworden met de vader van Samad wat geweldig is , hij vertelde dat hij ook vast zat door mijn moeder wat wel erg is. Kortom ze is een duivel. Ze hebben me verteld hoe ze was. Niet te geloven. Maar wat ze zeggen. Verwacht het onverwachtse.
Ik heb al een week niet meer gedoucht. Ik ruik naar bedorven friet.
Ach ja me leven is bedorven kan er vrijweinig aandoen.Ik ga mezelf opfrissen en boodschappen doen.
Het is zo fris buiten maar tegelijkertijd is het heerlijk.
Ik loop de Aldi binnen en koop wat eten.
Ik heb zo geen zin om te koken maar moet wel. Nadat ik alles heb gedaan loop ik weer terug naar huis.Het is grauw (grouw wollahme kweet) buiten.
Wat kan je anders verwachtte van Nederland.
Ik heb gemerkt dat ik in een stille buurt woon. De vorige buurt was juist druk met mensen. Maarja dit bevalt me wel. Aangekomen thuis zet ik al mijn boodschappen in de keuken en vervolgens trek ik mijn pyjama aan.
Even lekker koken ookal heb ik totaal geen zin.
Ik heb spinazie met aardappel gemaakt. Dat is gewoon bae. ( met vistick. Gewoon bae 😍)
Ik kijk een film en oppeens hoor ik de bel. Fuck man niemand heeft me deze dagen bezocht ennu wel.
Ik loop naar de deur en zie me vader.
''Hey papa'' zei ik met een fake glimlach. ''Het is Salam geen hey!'' Zei hij boos. (Zo zijn mijn ouders ook altijd) ''Salam Ailaikom BaBa'' zei ik.
''Wailaikom Salam Isra'' zei hij.
''Is er wat?'' Vroeg ik.
''Mag ik me dochter niet bezoeken?'' Vroeg hij verbaasd. ''Heb ik niet gezegd. Je bezoekt me pas na 3 dagen?''Zei ik. ''Ja sorry had het druk.'' Zei hij droog.
''Zit je ook in de drugs?'' vroeg ik.
Meteen was het stil. Overduidelijk een ja.
''Samad wilt je handvragen'' zei hij oppeens.
''WAT?'' Zei ik. ''Zoals ik zeg'' zei hij. Alsof het de normaalste zaak is tho. ''Ik wil dat hij zelf komt en zelf zegt. Hoef het niet van andere te horen.'' Zei ik.
Wacht had ik geen relatie met hem? Wollah was gewoon vergeten. Wat een slecht mens ben ik. "Hun komen morgen langs. Dus wil je het ja of nee?'' Zei hij serieus.
''Ewa morgen zien we het wel'' zei ik.
''Nee ik wil het nu horen!'' Zei hij met een luide stem. ''Uf , ik zeg toch morgen zien we het wel. Voorwat is een handvraging? Alsof we over een week gaan trouwen''Zei ik nu geirriteerd.
'Tot morgen' zei me vader en deed zijn schoenen aan en deed met een klap de deur dicht. Ik snap hem niet. Ik zie wel morgen wat het is.Om eerlijk te zijn wil ik niet trouwen. Maarja moet wel op een dag