{Dalila.
'Home sweet home.' Fluister ik terwijl ik neer plof op de bank.
Uitgeput laat ik een diepe zucht horen en mijn armen hangen van de bank af.
Naoufel zet de koffers bij de trap neer en ploft dan ook uitgebreid neer op de bank.
'Ik ben kapot.'
'Ik ook. Ik ben blij dat we thuis zijn, ookal hebben we het echt leuk gehad daar.' Meen ik.
'Ja, het was wel erg gezellig.'
Naoufels telefoon gaat over en met een opgetrokken wenkbrauw kijk ik hem aan.
Hij pakt zijn telefoon op en staart even naar zijn beeldscherm.
Een zwakke glimlach komt er van zijn mond af en net wanneer ik wil vragen wat er is, neemt hij op.
'Met Naoufel.'
'Ja, ik kom zo wel naar jou toe.'
Aandachtig probeer ik mee te luisteren, maar ik hoor net niet wat diegene zegt.
'Waar ben je dan?'
'Dan kom ik daar wel heen.'
'Tot zo.'
'Wie was dat?' Vraag ik nieuwsgierig.
'Mijn vriendin. Ik ga me omkleden en dan ga ik naar haar toe.'
'Mijn vriendin.' Is het enige wat ik hoor, een klein steekje ging er door mijn hart.
Waarom doet het mij iets, waarom kwetst het mij een beetje terwijl ik hem niet eens wil.
Zodra ik zijn voetstappen niet meer hoor bel ik Tyrone op.
De telefoon gaat 8 keer over en op het laatste moment neemt hij op.
'Ik wou al bijna ophangen, hoezo duurde het zo lang?'
'Sorry baby, ik was even eten aan het pakken.'
'Hmm wat eet je?'
'Aardbeien met suiker.'
Iets klopt hier niet, hij eet nooit aardbeiden. Sinds wanneer eet deze kaolo aardbeiden.
'Oh. Ik kom zo langs goed?'
Ik hoor hem een beetje stotteren maar gaat daarna akkoord dat ik langs kom.
Ik hang gelijk op en pak mijn spullen. Mijn schoenen had ik nog aan dus ik kon gelijk de deur uit.
Wollah deze jongen verbergt iets, maar ik weet niet wat.
Ik stap mijn auto in en ineens gaat mijn telefoon over.
Het is Naoufel zie ik op mijn beeldscherm staan. Uit woede druk ik hem op weiger en rijd met volle snelheid naar Tyrone's huis.
Wanneer ik daar ben aangekomen stap ik snel de auto uit.
'Snel snel, ga weg. Ze kan elk moment komen.'
Tyrone die in de deur staat en de deur openhoud voor Daniëlle heeft mij niet in de gaten.
Het is Daniëlle, dat was mijn beste vriendin van de basisschool tot middelbaar 3e klas.