Part 1

390 17 4
                                    

Jihoon POV

"Hai?" Kedengaran seseorang menghaikan aku.

"..."

"Nak duduk sini boleh tak?"

"..."

"Saya duduk tau" terasa bangku diduduk oleh seseorang.

"Emm...dah lama duduk hospital?"
Soal perempuan itu.

"Kenapa pakai mask?" Keadaan menjadi sunyi seketika. Sebelum aku kembali membuka mulut untuk bicara.

"Terkejut?? sebab aku kata kau pakai mask. Sedangkan aku ni"

"Eh!? Mana ada. Saya memang terkejut tapi bukan sebab tu, cuma rasa teruja bila awak tahu saya pakai mask. Saya kagum dengan sense awak" potong yeoja itu. Yeoja itu ketawa kecil.

"Senang tau sebab suara kau macam tenggelam sikit" bicara aku diundang 'ooo' dari yeoja tu.

"So...emm...berapa lama??"

"Apa hal kau nak tau pulak?" Soal aku kasar.

"Emm...emm...saya nampak awak setiap kali saya datang hospital. Dan nampak awak duduk dekat tempat yg sama. Sampai waktu yg sama,pergi balik ke bilik awak pun sama..."

"Kau intip aku ke? Yg kau duduk hospital ni apasal pulak?"

"Tak dak maknanya nak intip" balas yeoja itu. "Handsome tak kalut" bisiknya perlahan.

"Aku dengar la" sekali lagi yeoja itu ketawa. "Saya dtg sini sebab jaga adik saya"

"Sakit apa?"

"Kemalangan"

"Lumpuh satu badan kecuali bahagian kepala"

"Aku pun kemalangan jugak" ujar aku sambil memandang kehadapan.

"Macam langgar lari"

"Lepastu macam mana boleh jadi macam ni" terasa tangan yeoja itu menyentuh lembut bahagian yg berbalut. Dan menyebabkan aku mengesot kekiri sedikit.

"Sorry. Dah terjadi tabiat pulak pegang bahagian yg kena balut ni"

"Waktu kemalangan tu, omma aku kata serpihan kaca termasuk sebab tu jadi macam ni"

"Oo-"

"Yea! Park Jihoon!" Kedengaran suara Woojin menjerit dri jauh dan kedengaran beberapa pasang kaki berlari anak kearah kami.

"Oh, Jihoon. Hai Jihoon" Yeoja itu memegang tangan aku dan bersalam.

"Memandangkan awak lebih suka berkau-aku, so kau boleh panggil aku Bae"

"Bae??"

"Yup. Bae tu dri nama aku la. Kwn kau dah dtg so aku blah dulu. Bye"

Belum sempat aku bye balik, Bae dah pergi dan dtg la member2 aku yg tak diundang😂😂.







New story guyss!!! Yg fanfic nct dream tu saya unpublish sebab tak dpt sambutan. Maybe sebab mengarut ja lebih...

So...ENJOY!!

Blind [Jihoon Ff (Malay Ff)]Where stories live. Discover now