Part 17

9 1 0
                                    

2 years later~~~

Bae POV

2 tahun lepas, masalah aku dgn Jihoon selesai juga selepas kes Woojin, Baejin dan aku berjumpa utk berbincang tentang masalah itu. Rahsia yg aku cuba simpan tu terbongkar lebih cepat dri yg aku sangka.

Tak sangka Jihoon begitu peka dan cekap.

Flashback

"Ada apa korang berdua panggil aku ke cafe ni?" Soal aku memandang Woojin dan Baejin.

"Kita ada masalah sikit ni. Jihoon mula syak aku dgn Baejin menipu tentang couple tu" ujar Woojin kemudian mengeluh.

Aku turut mengeluh.

"Aku sebenarnya bukan nak rahsiakan sangat tentang ni. Tapi aku punya rasa bersalah dekat Jihoon terlalu tinggi, sampai aku rasa mungkin tak terkeluar perkataan yg aku nak cakapkan tu" panjang lebar aku ceritakan.

"Tanbahanpula, aku bukan kenal sangat pun Jihoon." Sambung aku.

"Aku faham tapi Ba-"

"Bae, apa yg kau maksudkan?"

Kata2 Woojin dipotong oleh Jihoon. Aku kaku melihat matanya yg seakan-akan marah.

"Mcm mana kau-?" Tak terkeluar soalan aku akibat terlalu terkejut.

Jihoon POV

Disini. Depan muka aku. Muka yg paling aku nak lihat selepas dpt balik penglihatan aku. Bae.

Memandangkan aku kurang percaya hubungan Woojin dan Baejin, aku mengekori mereka sampai ke cafe.

Kelihatan yeoja sedang menanti mereka.

Aku masuk cafe itu senyap2 dan mengambil tempat membelakangi mereka lalu mendengar perbualan mereka.

Oleh disebabkan aku tidak tahan lagi mendengar penipuan2 yg keluar dri mulut mereka, baik aku soal sendiri.

"Jihoon..."

Lama aku nak dengar perkataan tu keluar dri mulut dia...tapi sekarang bukan masa yg sesuai utk fikir pasal benda tu.

"Apa. Yg. Kau. Maksudkan. B-bae?" Soal aku sekali lagi memaksa dia utk bercerita.

Blind [Jihoon Ff (Malay Ff)]Where stories live. Discover now