Part 16

46 6 5
                                    

Bae POV

Aku dan dua org lagi baru sahaja selesai membeli belah kemudiannya terus menuju ke kereta milik omma yang dicuri-curi bawa oleh aku sendiri.

Memandangkan aku ingin membawa kereta walaupun dilarang oleh omma, aku curi-curi membawanya ketika omma telah tidur.

Kami bertiga berpakat utk keluar waktu malam agar tidak kantoi dgn omma kerana menaiki kereta miliknya.

Aku duduk di tempat pemandu manakala seorang duduk disebelah pemandu dan seorang lagi di tempat duduk belakang.

Dalam perjalanan pulang, kami memasang radio dgn sangat kuat lalu sama2 bernyanyi bagaikan org gila. Sehingga...

"Eonnieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!"

Seiring dgn jeritan itu, kedengaran bunyi sesuatu melanggar bonet depan kereta.

Aku dgn cemasnya tidak dpt mengawal stereng kereta dgn baik dan terbabas terlanggar pokok yg berhampiran. Dlm keadaan sedar tidak sedar itu, aku cuba mengejutkan org yg berada disebelah aku yg tidak sedar diri dan darah memenuhinya bagaikan disimbah sebekas baldi yg dipenuhi cecair merah pekat kepadanya. Dan kemudian dunia aku terus gelap gelita...




Aku terbangun dari tidur dgn keadaan terkejut. Peluh memenuhi dahi sehinggakan basah bantal yg digunakan utk melapit kepala. Bagikan masih ternampak2 darah memenuhi tangan akibat cubaan mengejutkan org yg berada disebelahnya ketika dlm mimpi itu tadi.

Semenjak aksi kejar mengejar di hospital itu, aku selalu mimpi benda yang sama. Benda yang aku klau boleh tak nak ingat langsung.

Benda yang mengingatkan aku betapa bersalahnya aku dekat dua org yg tak bersalah.

Dua???

Sepatutnya tiga...

"Berani kau rasa selesa dgn keadaan kau sekarang selepas apa yg kau dah buat" aku memarahi diri aku sendiri sebelum memukul2 kepala aku beriringi dgn nangis raung melepaskan kesal di hati.

Baejin POV

Aku terdengar lagi bunyi tangisan dri bilik Bae. Terus diterpa bilik Bae.

Seperti yg disangka olehnya...Bae memukul dirinya sendiri sambil menangis-nangis.

Aku menahan tangan Bae dri terus memukul kepalanya.

"Dah dah la tu. Benda lepas kenapa kau nak pikir2 lagi." Aku memarahinya sebelum pegangan aku ditepis seperti biasa.

"KAU TAK RASA APA YG AKU RASA SEBAB BUKAN KAU PUNCA SEMUA NI JADI...TAPI AKU...AKU...aku...aku"

Aku memeluk erat Bae dan menenangkannya. Kami berada dlm posisi itu selama 30 minit.

"Kau dah ok sikit?" Soal aku lepas meleraikan pelukkan itu.

"Tak pernah ok" Bae membalas dgn senyuman yg lemah.

"Klau macam tu...jom aku buat kimbab utk kau. Kimbab yg aku buat tak pernah mengecewakan siapa2 lagi. Jom" aku menarik Bae bangun dri katil dan menuju ke dapur.












Update!!!😅😅
Sorry key sebab lambat sangat update...

Blind [Jihoon Ff (Malay Ff)]Where stories live. Discover now