Jihoon POV
Tempat yang sama. Waktu yang sama aku duduk sambil mendengar bunyi air terjun. Kenapa aku rasa macam tengah tunggu seseorang tah...
Takkan aku tunggu Bae pulak? Macam pelik ja. Tapi memang selesa gila sembang dgn dia walaupun baru jumpa ja.
"Annyeong Jihoon-sshi"
"Oh! Annyeong Bae. Duduk lah" aku menepuk tempat disebelah aku. Kedengaran Bae ketawa kecil.
"Tunggu say- aku ke?"
"Tak dak maknanya aku nak tunggu kau. Ni kan memang tempat aku selalu duduk. Bukan kau ka yg kata aku selalu dtg waktu yg sama"
......
"Hehehe...kau ni macam saja jer nak matikan suasana. Kau tak suka aku ganggu kau ke?" Bae bersuara seakan akan terasa dgn sikap aku yg terlebih dingin ni.
Senyap. Aku tak tau nak kata apa bila disoal sedemikian.
"By the way, nama kau Jihoon kan?" Soal Bae ingin kepastian.
Soalannya dibalas dgn anggukan.
"Park??? Jihoon???" Sekali lagi aku mengangguk.
"Kau?"
"Apa?? Kenapa dengan aku?"
"Nama kau la. Aduh lambat la kau ni"
"La. Kan aku dah bagitau...nama aku Bae. B to the A to the E. B-A-E" diulang beberapa kali seolah2 memerli.
"Aku tau la nama aku B-A-E. Tak kan tu je nama kau? Nama family kau?"
"Rahsia. Hihihi"
"Tak aci la" tetiba keluar aegio aku. Aku menggaru kepala yg tidak gatal utk menutup malu.
"Cute la kau ni" sekali lagi tangan dia hinggap dibahagian muka dan memicit lembut pipi aku.
"Memang cute. Aaaa....fangirling sat" Dia menjerit kecil.
"Ish" aku menepis tangannya. "Lelaki mana boleh cute. Lelaki kena handsome"
"Masalahnya sekarang, kau tu tak handsome tapi CUTE!!!" Jeritnya sambil memicit2 pipi aku bertubi2.
"Dah2. Lari tajuk abis. Nama penuh kau apa??"
"Rahsia. Nanti klau bagitau bukan rahsia dah la. 😝😝😝" Bae membuat bunyi mengejek.
"Menyampah aku dgn kau ni. Nasib yeoja...klau tak..."
"Aku gerak dulu. Member kau dah datang tu. Bye Jihoonie"
"Bye Bae"
Soalan yang sama ditanya oleh Woojin sebaik sahaja sampai dibangku.
"Sapa yeoja tu?"
Kemarin aku diam jer. "Bae" jawab aku sepatah.
"Bae???" Jinyoung hairan.
"Bae Jinyoung?......hyung??" Soal Guanlin dengan lurusnya
"Bukan la" marah Jinyoung
"Tah la...aku pun tak tau nama dia. Dia cuma kata nama dia Bae"
Enjoy!!!
YOU ARE READING
Blind [Jihoon Ff (Malay Ff)]
Teen FictionEnjoy!!! Note: Please read my others book too~♡ (bukan buku yg sama key) ^^ Started: 1/2/2018 Ended: 23/10/2020