Part 17 (part 2)

11 1 0
                                    

Author POV

Org yg berada dlm mimpi Bae sebelum ni (part 16 klau tak ingat) sebenarnya adalah Bae yg memandu, Baejin yg berada disebelahnya dan adik Bae yg berada di tempat duduk belakang.

Semasa kemalangan tu berlaku, kereta yg dibawa oleh Bae terlanggar pokok dgn kuat menyebabkan adik Bae terhempap pada cermin depan kereta. Itulah yg menyebabkan adik Bae lumpuh.

Manakala Baejin cedera parah dan hilang sedikit ingatannya namun telah pulih semula dan dia memerlukan masa utk menerima kenyataan itu. Dan Bae hanya cedera ringan.

Namun kereta yg dilanggar oleh Bae itu adalah kereta Jihoon yg dibawa oleh pemandu keluarga Jihoon.

Selepas kejadian itu, pemandu keluarga Jihoon dipecat dan Bae menjadikannya pemandu Bae.

Bae sebenarnya langsung tidak mengenali Jihoon. Tetapi disebabkan rasa bersalah, Bae melihat Jihoon dri jauh apabila dia melawat adiknya di hospital dan mengambil keputusan utk bercakap dgn Jihoon.

Penderma Jihoon sebenarnya adalah adik Bae sendiri a.k.a kembar lelaki Baejin. Bae merupakan anak sulung keluarga Park yg berusia 3 tahun lebih tua dri adik-adiknya.

Kembar Baejin mati kesan dripada hentakan yg terlalu kuat. Oleh itu omma dan appa Bae membuat keputusan utk mendermakan kepada Jihoon.

Bae POV

Aku menangis teresak-esak selepas menceritakan kepada Jihoon hal yg sebenarnya. Manakala Jihoon hanya terpegun mendengar pengakuan aku.

Aku mengangkat kepala melihat Woojin menenangkan Baejin yg turut menangis mengingati kembarnya.

"Jihoon...aku minta maaf" aku memegang tangan Jihoon sebelum ditepis olehnya.

Jihoon POV

"Kau...kau..hah" aku terkelu sehingga tidak terkeluar satu pun perkataan.

Aku rasa sedih, marah dan kecewa selepas mendengar setiap perkataan yg keluar dri mulut Bae.

"Jihoon...aku minta maaf" sekali lagi Bae cuba memegang tangan aku. Dan aku tepis sekali lagi.

"Mcm mana kau boleh dtg dekat aku masa tu dan tegur aku DAN DTG DLM HIDUP AKU SELEPAS APA YG KAU DAH BUAT!?!?" Suara aku semakin lama semakin kuat menunjukkan kemarahan aku.

"Lawak betul. Aku ada perasaan dekat org yg menyebabkan aku hilang penglihatan aku dan menyebabkan aku tak boleh buat apa yg aku suka" bergendang air mata aku dibuatnya sebelum aku melulu keluar dri cafe.

Kedengaran Bae memanggil aku berkali-kali tapi tidak diedahkan.

End flashback

Bae POV

Selepas pada haritu...aku tak nampak Jihoon walaupun dia berada dekat dgn aku.

Maksud aku...Baejin dgn Woojin sekarang memang betul2 couple. Sama ada aku menghantar Baejin pergi ke dorm mereka ataupun Woojin dtg melepak dirumah kami.

Woojin dan Baejin langsung tidak menyebut nama Jihoon walaupun Baejin sendiri rapat dgn Jihoon selepas pada haritu.

Hari itu merupakan penutup bagi kisah aku dan Jihoon. Penutup yg tidak akan ada semula permulaan.



The End~





Wahhhhhh tak sangka cerita ni ambil masa 2 tahun utk tamatkan😅😅...
Cepatnya masa berlalu...

Blind [Jihoon Ff (Malay Ff)]Where stories live. Discover now