Jihoon POV
Hari ni aku lonely sikit sebab selalunya omma datang melawat aku tapi minggu ni omma kata dia ada keja...so LONELY.
Aku datang duduk ditempat yg sama, menunggu kehadiran Bae.
"Harap dia datang" sebab membernya juga sibuk dengan sekolah dan dance mereka minggu ni kerana menangguhnya selalu utk melawat aku.
Aku duduk senyap je dekat kerusi tu. Rasanya dah 20 minit aku tunggu dia, tapi tak muncul2 jugak huh😧. Aku bangun dri kerusi tu dan menuju ke bilik aku dgn susah payahnya.
"Apasal tak tunggu aku. Kau ni" tangan Bae memegang pergelangan tangan aku dan membawa aku ke bilik.
"Aku ingat kau tak datang tadi. Nasib kau datang, kurang sikit lonely aku"
"Ala...kau ni, lambat sikit jer kut" Bae membawa aku menuju ke bilik aku. Amat mengejutkan bila dia tahu bilik aku...
"Sorry la, aku ada extra kelas tu yang lambat sikit"
"Bukan nak bagitau aku awal-awal. Saja ja nak buat aku tunggu lama2" mood merajuk tengah on.
"Sekarang ni kau cuba bagitau aku, macam mana aku nak bagitau kau klau nombor phone kau aku tak tau. Phone kau ada ka tak? Lagipun selalunya kawan kau kan selalu datang dlm 20 atau 30 minit lepas aku sampai. Kenapa diorang tak mai?" Berleter Bae panjang lebar.
"Ok2 jgn la marah. Aduh, sensitif betul la kau ni"
"Perempuan mana tak marah. Bukan perempuan ja, laki pun mana tak marah klau ada org tuduh2 dia...marah2 dia" berleter Bae lagi.
"Ni phone aku. Kau bubuh nombor kau. Member aku ada kelas menari tu yg tak dak" aku menghulurkan phone aku dan dengar bunyi Bae menaip nombornya.
"Aku letak nombor phone aku nombor 3 tau. Nanti kau tekan nombor tiga klau nak call aku"
Aku mengangguk dan meletakkan atas katil lalu baringkan badan. Tiba2 pintu dibuka mengejutkan aku.
"Maafkan saya, saya ingat penjaga sebelum ni tadi"
"Oh, tak pa doktor"
"Saya doktor Lee, Lee Yuein. Saya yg jaga pesakit Park Jihoon. Saya datang sebab nak jumpa dan mak pesakit"
"Doktor boleh bagitau saya, nanti saya akan kirimkan pada mak dia". Aku diam mendengar setiap patah yg dicakap oleh doktor Lee dan Bae.
"Baik lah klau macam tu. Kita cakap di luar sajalah"
Tak lama kemudian, Bae masuk dan memeluk aku dengan erat. Terkejut aku dibuatnya.
"Aku ambik sat tau phone kau. Aku nak mesej omma kau" suara Bae serak-serak basah bagaikan baru lepas nangis.
"Bae, kau apasal?"
"Nanti kau tau la. Aku kena balik dulu, dah lambat dah ni aku belum lawat adik aku lagi" Bae membelai rambut aku sebelum keluar dari bilik.
Terima kasih sebab baca part ni✌🙈...
YOU ARE READING
Blind [Jihoon Ff (Malay Ff)]
Novela JuvenilEnjoy!!! Note: Please read my others book too~♡ (bukan buku yg sama key) ^^ Started: 1/2/2018 Ended: 23/10/2020