Author POV
Kawasan luar bilik pembedahan tu sunyi sepi tetiba menjadi bising akibat pelbagai bunyi yg dtg dri bilik pembedahan tu.
Dengar bunyi mesin...bunyi doktor yg kalam kabut suruh jururawat ambil tu..ambil ni..
Puan Park yg baru datang gelabah bila dengar kecoh2 tu.
"Sabar ajumma. Semua akan baik-baik saja" Bae cuba menenangkan hati omma Jihoon.
Walaupun hatinya turun takut akan apa2 yg akan terjadi dekat Jihoon.
"Ajumma..."
"Wae??"
"Kenapa lama sangat pembedahan Jihoon. Kalau ikutkan apa yang saya search semalam, pembedahan tu sepatutnya dah siap jam awal dari sekarang" soal Bae kehairanan.
"Emm...sebenarnya...ajumma tak tau nak bagitau macam tapi sekarang Jihoon sedang buat dua pembedahan"
"Hah?! Maksud ajumma??"
"Jihoon sebelum ni ada lemah jantung. Sekarang dia mungkin tengah jalankan pemindahan jantung"
"Organ tu... dri penderma yg sama. Doktor Lee ada bagitau ajumma yg jantung penderma tu sesuai dgn Jihoon jadi ajumma minta Doktor Lee tolong cakap bagi pihak Ajumma mengenai pemindahan jantung tu kepada penjaga dia"
"Thank god, penjaga tu sanggup mendermakan jantung kepada kami" sampai nangis2 ajumma apabila menceritakan hal tersebut.
"Alaa...ajumma jgn sedih2" Bae menggaru kepalanya tak tahu macam mana nak pujuk ajumma yg sedang menangis.
Tidak lama selepas tu phone ajumma bunyi dan ajumma terpaksa pergi dahulu dan meminta aku telefonnya sebaik sahaja Jihoon habis pembedahan.
"Bye Bae!"
"Bye ajumma👋👋"
Sebaik sahaja ajumma hilang dru pandangan nampak pula kelibatan geng2 Jihoon. Bae menulis nota dan berjalan menuju ke mereka dan menghulurkan kertas itu kepada Woojin. Lalu terus meninggalkan mereka.
"Aku kena bagitau Jihoon nanti pasai benda tu" bisik Bae kepada dirinya.
Thank you sebab baca 💕🙈💕
YOU ARE READING
Blind [Jihoon Ff (Malay Ff)]
Teen FictionEnjoy!!! Note: Please read my others book too~♡ (bukan buku yg sama key) ^^ Started: 1/2/2018 Ended: 23/10/2020