"Pek emin değilim Asya ama Burakla bir kaç ay kaldığımız evin anahtarı olabilir." dedi.
"Peki o ev şuan ne durumda, içinde başkaları yaşıyor mu?" dediğimde Manolya hemen,
"Aaayy hadi gidip bakalım Anne ben çok merak ettim. Nolur?!" Aslı garip bir tavırla,
"Babanız tek başınıza benimle bilmediğimiz bir eve gitmenize izin vericeğinden pek emin değilim Manolya." Hemen bizde babamızı arayıp, izin verip vermeyeceğini sorduk. Fazla ısrar ettiğimizden dolayı azıcık sinirlenmişti galiba ama sonunda ısrar etmiştik ve izin vermişti. Manolya bi anda çok heyecanlandı. Yine garip bir tavırı vardı.
***
Aslı'nın aklındaki adrese doğru yola koyulmuştuk. Ve önümüze nedense yep yeni, boyalı bir ev çıktı. Aslıların evi olup olmadığından pek emin değildik. Ama yinede eve gidip kapıyı çalmaya karar verdik. Zil bir süre çaldı ve içeriden "Geldiim." diye bir ses geldi.
Kapıyı güzel bir bayan açtı. Galiba temizlik yapıyordu. Kadın hemen,
"Buyrun, kimdiniz?" dedi ve Aslı,
"Imm şey, içerde konuşsak?" "Peki, Gelin."
İçeri girdiğimizde modern mobilyaları olan ve 2 tanede küçük çocukların oyun oynadığını gördük.
Kadın, "Bir dakika bekleyin ben kocama haber verip geliyorum." dedi ve aradan iki dakika geçmeden kocasıyla birlikte içeri girdiler. Aslı konuşmaya başladı, "Meraba ben Aslı. Bu ev önceden benim ve kocamın kaldığı bir evdi ama şuan işler çok karışık ve benim kızım bu evi görmek istedi. Acaba siz bu evi kimden satın aldınız?"
Kadın ise, "Biz bu eve daha geçen hafta girdik. Ve bir yaşlı teyzeden kiraladık. Acaba bir tanışmışlığınız olabilir mi?" dediğinde Aslı şaşırmıstı. Çünkü anneside onu yıllar önce terk etmişti ve annesinin olup olmadığını gerçekten merak etmişti. Aslı hemen sordu, "Acaba o kadının ismini ve soy ismini biliyormusunuz?" Kadın, yaşlı teyzenin adını ve soyadını söylediğinde, Aslı ağlayacak gibi olmuştu. Aslı hemen, "Peki adresini biliyor musunuz? Görüşebilir miyim?" dediğinde kadın, adresi verdi. Ve teşekkür edip evden ayrıldık.
"Anne sence o kadın benim anneannem mi şimdi?"
"Bilmiyorum Manolya ama öyle gözüküyor."
"Peki gidip görücek miyiz?"
"Şimdi değil Manolya..."
***
Akşam odamdayken dolabımı açtım ve içinde ayıcığımın kafasını buldum. Kesin Manolya koymuştu!
Hemen Manolya'nın odasına gittim. Kapı yine aralıktı ve Manolya saçıyla uğraşıyordu ve sanki kendi kendine sinirlenmişti. Bende hiç ona bulaşmak istemiyip odama gittim ve hemen uykuya daldım.
🎀💎Devamı Gelicek🎀💎