Pov Louis
'Louis! Kijk naar jezelf! Het kan echt niet meer.' Roept mam. 'Wat wil je dan!?' 'Je gaat naar een kliniek.' Zegt mam vastbesloten. 'Ben je gek! Nou ik niet hoor, dat is alleen voor gekke mensen ik ga daar niet heen!' 'Je gaat lou of je het nu wilt of niet.' Mijn bloed kookt normaal zou ik schreeuwen, maar daar heb ik geen kracht voor. Mijn moeder kijkt me nog een keer recht in de ogen aan. 'Dit is het beste lou dat weet ik zeker.' Ze staat langzaam op en loopt naar de keuken. Ik ben boos, maar vooral ook verdrietig en teleurgesteld. Waarom moet ik naar zo'n kut kliniek, ik heb helemaal geen problemen. Ik loop naar boven, maar onderweg de trap word ik een beetje duizelig. Ik stug door en laat het niet merken.
Eenmaal boven kijk ik in de spiegel. Ik doe mijn shirt omhoog. 'Kijk hoe dik ik ben.' Zeg ik tegen mezelf. 'Wie is dik?' Lottie loopt mijn kamer binnen. 'Ik zie je dat dan niet?' Lottie loopt naar me toe. 'Lou ik kan je ribben zien, je bent dun veel te dun.' Zij kijkt me verdrietig aan. 'Begin jij ook al!, God ik word gek eerst mam nu jij. voor je het weet roept Doris het en ze is nog maar 3!' Ik kijk lottie boos aan. Maar het enige wat ik in haar ogen zie is verdriet. 'Ik hoop dat je weet dat dit niet meer kan.' Met die woorden loopt ze de kamer uit.
'Pak je spullen we moeten over een half uur gaan.' Mam loopt de kamer in. 'Wat! Je bent serieus?!' Ik kijk haar argwanend aan. 'Het spijt me lou. Maar dit is je enige hoop.' 'Ik kan dit zelf oplossen, dat lukt wel. Ik hoef echt niet naar die kliniek.' Bedenk ik snel. 'Ik help met inpakken. Kom.' Ze staat op en loopt naar mijn kast. Ik blijf stug zitten. Ze zucht en gaat naast me op het bed zitten. 'Weet je lou, vroeger was je een druk jongetje. Nergens bang voor, altijd aan het spelen en met iedereen. Zo onbezorgd. Maar je veranderde je ging je steeds meer aantrekken van anderen. Ik zag het maar je zusjes ook. Het doet iedereen pijn. Je leidt en dat zien we. We laten je door de mensen in de kliniek helpen om hier van af te komen. Want je kan dit niet alleen en daarom helpen ze je.' Mijn moeder kijkt me met tranen in haar ogen aan. Ik gaf haar een knuffel. Ze heeft misschien wel gelijk maar ik ben nog steeds dik.
Ik zet mijn koffer op de achterbank. Ik ga toch wel. Alles voor mijn moeder en mijn zusjes. Ik kijk nog een keer om, het is misschien niet de fijnste plek maar ik ga het toch missen. Als ik wil instappen komen al mijn zusjes een rennen ze geven me allemaal een knuffel. 'Ik zie jullie snel.' Zeg ik en stap in. Op naar de hel.....
De auto stopt en we lopen naar het grote gebouw. 'WoW, dat is groot.' Ik kijk mijn ogen uit. 'Louis.' Ik kijk naar de vrouw achter de balie. Ze lijkt me best streng, klein brilletje en een hoge knot. 'Ja?' Ze zucht. 'Lily gaat je rondrijden je hebt kamer 53, ik geef je moeder info.' Ik knik en loop achter het meisje wat dus Lily heet. 'Goed, zullen we eerst naar buiten gaan?' 'Ja prima denk ik.' Langzaam loop ik achter haar aan. We komen bij een grote plaats met veel gras en een paar bomen. 'Dit is de buitenplaats, best groot. Je kan het vanaf hier niet zien maar daar ergens achter is een hoog hek, klimmen heeft dus geen zin. Daar achter loopt een pad je kan daar gewoon lopen enzo als je je niet goed voelt. Het pad loopt ook over een brug, niet diep is het water dus ik zou het niet proberen.' Ik kijk haar ongelovig aan. 'Ja mensen hebben het geprobeerd.' Lang wacht ze niet en zo loopt weer snel naar binnen. We komen in een plek met banken en een tv. 'Dit is de chill plek, en daar achter is de eet ruimte.' Ze loopt door naar de eet ruimte. Er staan een paar van die ronde tafels en een kantine. 'S'ochtends om 9 tot 10 kan je hier ontbijten, en om 6 uur is het avond eten. Jij hebt...... anorexia toch?' Ik knik. 'Dan checken ze wat je eet. Het word goed in de gaten gehouden dus Suc6.' Ze kijkt me meelevend aan. 'Wat heb jij?' Vraag ik zachtjes. 'Depressie.' Ze kijkt naar haar voeten.
~~~~~~~~~~~~~~~~
Heyyyy eerste hoofdstuk! Eerste wilde ik wachten tot het boek af was. Maar ik wilde het gewoon zo graag. Dussss ja hier is hij dan. Dan nog een vraagje.Zijn jullie naast 1d nog fan van iemand anders?
Ik wel. Namelijk Shawn mendes! Ik ga gewoon naar zijn concert in de ziggo dome! Omg zoon zin in. Het duurt wel nog lang maar toch.
JE LEEST
No words || larry stylinson || dutch
Fanfiction'Waarom zit jij hier?' Vraagt Louis. Harry zegt niks. 'Harry praat niet.' zegt het rood harige meisje naast hem. 'Je kan het proberen maar dat gaat je niet lukken.' Louis wil net iets aan het meisje vragen maar ze is hem voor. 'Niemand hier heeft oo...