Okullar gene başlamıştı. Özlemiş miydim tabi ki hayır ne özlemesi? Ama sadece kızları özlemiştim yazın görüşsekte insan özlüyor. Telefona baktığımda ne göreyim.9. Cevapsız çağrı.... Hemde Melisadan. Bu kez kesin beni öldürecekti başka açıklaması olamaz bunun. İncinin ikindi namazı vaktinde cenaze namazına hoşgeldiniz. Sakin bir şekilde aradım.
'' Prensesim günaydın'' dedim sevecen ve mahçup bir şekilde ama ona rağmen hala yatağımdan ayrılıp hazırlanamıyordum bir türlü.
'' İnci nerdesin sen beni çıldırtmak zorunda mısın hani sabah erken kalkıp geliyordun Çağla bile erken geldi !! '' diye bağırıyordu saate baktım dersin başlamasına 10 dakika vardı şükürler olsun ki evim okula yakındı
'' Ayıp ediyorsun güzellik amcamın doğum sancıları tuttu ondan yoksa biliyorsun gelirim hadi geliyorum kapa'' dedim sakin ve gülerek.
''He tamam önemli bişeyi yok dimi amcanın...'' dedi durdu jeton anca düşmüş olcak ki '' Ulan inci..'' derken tam gülerek telefonu kapadım... Hızlıca 5 dakikada hazırlanıp okula gittim. Kızları gördüğümde sanki hayatımda ilk kez görmüş gibi ikisine de aynı anda sarılmıştım.
Çağla kıvırcık saçları ve renkli gözleri ile gene büyüleyici gözüküyordu. Ve her zamanki gibi oda benim gibi masmavi giyinmişti. Yanaklarını sıkıp saçlarını karıştırdıktan sonra Melisaya baktım. Oda simsiyah saçları ve masmavi gözleri ile büyüleyici duruyordu. Her zamanki gibi simsiyah giyinmişti benim kardeşim.Hepimizde birbirimizi temsil eden bileklikler vardı. Gene bilekleri çekip İnstagram hikayesine 'Gene kızlarla buluştuk okul günü hayırlı olsun' yazıp paylaştım.
Gene bizim kel müdür konuşmasını yaptıktan sonra sınıflara dağıldık. Bi ara susmıycak diye çok korkmuştum. Sınıfa girdiğimizde Melisa 'Selamın aleyküm ' diye bağırmıtı. Bedirhanda her zaman ki gibi 'Aleyküm sütlaç kardeşim' diye bağırdı. Bedirhanın yanına gidip her zaman ki gibi bir saatlik selamlaşmayı yaptık gülerek.
Yeni ders programına baktığımda ilk ders FİZİKTİ. Çağla yanıma gelip
'Fizik hocası değişmiş ücretli öğretmen geldi' dedi ben ofladım tabi.
'Kesin uyuz bir hoca geldi' dedi melisa bize bakarak. Tam kafamı sıraya koyup uyuycakken yeni biri girmiştim ilk başta umursamadım soru kitaplarımı çıkartıp tam soru çözmeye başladım ki.
'Günaydın arkadaşlar Ben yeni fizik hocanız Ahmet' dedi biz kızlarla önce birbirimize sonra hocaya baktık. Birde ne göreyim kendisi gibi yakışıklı ve cidden fizik hocası olduğu bariz belliydi Çünkü fiziği çok iyidi adamın biraz muhabbet ettikten sonra 32 yaşında olduğunu öğrendik. Ben aldırmadan soru çözerken. Ahmet hoca bana seslendi.
'Sen bu deftere adını soyadını yaz' diyip defteri uzattı. Bende defteri alarak içimde bir korkuyla 'Hocam yanlış bişey mi yaptım ' dedim Kafasını hayır anlamında sallayarak 'Yanına da 100 yaz' dedi ben hepten şoka girmiştim kızlar ve tüm sınıf oha filan demişlerdi. Büyük bir zaferle deftere ismimi yazıp yanına 100 yazdım ve hocaya teşekkür edip verdim.
Son senemiz olduğu için kızlarla soru çözmeye kendirmizi kaptırmıştık. O ara annem beni aradı ve telefonu gülümseyerek açtım.
'Alo sultanım hayırdır beni aramazdın sen' dedim sitemle. Annem şehir dışında ablamın yanında kalıyordu. Yeğenime bakmak için.
'İnci sadece beni bir kere dinle sonra kapatıcam kızım işlerim var. Baban seni dershaneye yazdırmış çıkışta hemen Arena dershanesine git ve dershanene başla bitanem. Seni seviyorum adresini mesaj olarak atarım görüşürüz' diyip kapadı ve şoka girmiştim. Kızlar noldu filan derken mesaj geldi ve yerini gördükten sonra kızlara sordum. Melisa nerde olduğunu anlatıp kafamı salladım. Sebebini sorduklarında Annemin dediklerini söyledim. Ve ikiside hayırlı olsun dediler bana.
Bütün gün soru çözerek günü geçirdim. Bide arada kızlarla çikolata ve yemek krizine girmiş olabilirim hayır napabilirim yemeği ve maviyi çok seviyorum olamaz mı? Tabiki olabilir söz konusu bensem.
Çıkışta hemen otobüse binip metro istasyonuna gittim. Ordanda metroya binip dershaneye gitmeye başladım. Kulağıma kulaklıkları takıp etrafı izlemeye başladım. Müzik hayatım boyunca beni sakinleştirmiştir hep ne olursa olsun. Kulaklıkları çıkardığımda kendimi hiç bir yere ait hissetmiyordum. Yarım saatlik yolculuktan sonra dershaneye gelmiştim. Kapıdan içeri girdiğimde danışmaya Kerem hocayı sormuştum ve bana odasını tarif ederek gittim.
''Merhaba hocam ben yeni kayıt olmuştum. İnci Uludağ' dedim içeri gir işareti yapıp oturmamı gösterdi.
'Hoşgeldin inci ben kerem hoca. Dershanemize kayıt olduğun için çok memnunuz' dedi ve bende tebessüm ettim.
'Bu ders programın ve burda sınıfın yazıyor. Sınıfa girdiğinde dolabının üstünde isimin yazıcak ordan kitaplarını alabilirsin. Senden sorumlu olan hocan merve hoca zaten ilk ders rehberlik konuşursunuz' dedi
'Teşekkür ederim hocam' diyip odadan çıkıp sınıfa girdim. Herkes bana selam verdi ama tek bir kişi hariç. O sadece gülümsemekle yetinmişti. Ve sonra defterine çizim yapmaya devam etmişti. Kumral saçları ile fazlasıyla dikkat edici duruyordu. Çantamı bırakıp sandalyeme oturdum. Teneffüs boyunca sınıftaki herkesle tanışıp kaynaşmıştım. İlk ders rehberlik olduğu için hocayla tanışma fırsatım olmuştu.
'Selam çocuklar beni zaten sizler tanımıyorsunuz ben kendimi İnci için tanıtmak isterim. Merhaba güzelim Ben merve hocan rehberlik hocası hemde felsefe hocası'' sıcak gülümsemesiyle bende ona aynı şekilde karşılık verip 'Memnun oldum' dedim. Eğlenceli bir ders geçirdiğimizde herkes kantine geçmişti. Ve biz o kumral saçlı çocukla yalnız kalmıştık.
Bana önce baktı sonra 'Merhaba ben Yusuf' dedi Ve o an anladım ki sesi bile görüntüsü kadar büyüleyiciydi. 'Merhaba bende inci' dedim ve gülümsemedim o gülümsemesede. 'Memnun oldum' dedim ve kısaca 'bende' diyip çizim yapmaya devam etmişti.
Sınıfa berrak girmişti. Ece kumral saçlarıyla çok güzel ve enerjik bir kızdı. yanıma oturdu biraz sohbet etmişti. Ve cidden bu sınıfta anlaşabilceğim kızlardan biriydi. Sonra yusufu sordum merak edip. Sessizce kulağına eğildim.
'Ece neden yusuf bu kadar sessiz' dedim
'İnci o hep böyle kimseyle pek konuşmaz ve sadece çizim yapar ve hep siyah giyinir biraz soğuk bir çocuk' dedi
'Tamam teşekkür ederim' dedim ve kocaman gülümseme yolladım. Ben o gün kafama koymuştum bu sessiz asosyel insanı sosyelleştirecektim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SİYAH VE MAVİ
Genç Kız EdebiyatıGece gibi simsiyah ve sessiz olan bir çocuk. Sizce bu çocuk kendisinden başka birine aşık olabilir mi ? Olursa bambaşka bir mutluluk ve aşka kapılabilir mi? Bu kadar sessiz çocuk nasıl mavi konuşkan neşeli ve enerjik bir kıza aşık olacak? Sessiz ola...