Minnet

61 0 0
                                    

Newts perspektiv
Jag vaknade och det första jag tänkte på var experimentet. Jag försökte resa mig men la mig ned på grund av huvudvärken.
Jag såg runt och insåg att jag var själv. Plötsligt hörde jag några röster och jag såg Lily kliva in med vatten.
- Newt du är vaken sa hon och rusade till mig.
Hon tog tag i min hand och sa
- Newt vad hände??
- Jason, han lever svarade jag.
- Men hur? Undrade hon
- Oj Newt du ser helt sönder ut sa någon och både jag och Lily vände oss.
- Kul att ser dig också Minho sa jag.
- Vad hände frågade han och gick fram till oss.
- Jason lever svarade Lily.
- Hur frågade han
- Jag vet inte men han är inte glad. Han sa något om att testa ett gammalt experiment som lika hans egen, flamman sa jag.
- Skapade han Flamman?! Utbrast hon.
- Antagligen, men det var inte det utan det nya experiment, han sa att han behövde testa det på någon fortsatte jag.
- Det var det han gjorde mot dig sa Lily.
- Men vänta här så Jason är dum nog att skapa ett hemskt virus, sedan hittar han ett gammalt och halvt mörda dig sedan sticker han dig och testa den saken på dig sammanfattade Minho och jag nickade.
- Men om han är här ute så måste vi ta oss ut och leta upp honom sa Lily och reste sig upp.
- Jo Minho se till att Newt inte kommer någonstans sa hon innan hon gick.
- Minho hjälp mig upp sa jag och försökte resa mig.
- Glöm det mannen, du är full med blåmärken, sår och har en stuckad arm sa Minho
- Men jag måste hindra Lily, om hon går till Jason kommer han att döda henne för jag slå vad om att han har män som gömmer sig här någonstans.

Lilys perspektiv
Jag gick runt och meddelade alla om situationen. Sedan gick jag för att hämta ett vapen.
- Lily vänta hörde någon ropa.
Jag vände mig om och såg Newt, jag gick fram till honom.
- Minho du skulle ju se till att han inte gå iväg sa jag och tittade på Minho som stod bredvid.
- Lily du kan inte gå sa Newt.
- Varför undrade jag.
- För jag har sett vad han kan göra okej, han kommer inte tveka om han får chansen att ge dig serumet. Lily jag vet hur det är och jag vill inte att du ska gå igenom den smärta, smärtan att vilja dö sa han och tittade ned.
- Newt jag klara mig, och vi ska inte gå till honom bara hålla utkik om vi hitta honom sa jag och tog tag i hans båda händer.
- Det kommer att gå bra sa jag.
Det tog en stund men sen nickade han och sa:
- Lova att vara försiktigt.
- Jag lova sa jag och han kysste mig i pannan. Jag släppte hans hände och gick för att hämta ett vapen.
- Det är lugnt bro, jag se till att hon är i säkerhet hörde jag Minho säga och han kom springande till mig.

Thomas perspektiv
- Thomas hänger du med och spana efter Jason frågade Minho mig men jag skakade på huvudet.
- Jag ska gå och kolla igenom dom där ritningarna sa jag och dom lämnade. Innan vi lämnade Avas byggnad hittade vi några ritningar som vi tog med oss. Det var en ritning på flera olika serum. Vi hade också fått med oss en bok som vi inte visste vad det var till nytta för men hade den ändå. För något måste dem väl avslöja???

The Wrong Side Of The MazeTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang