Giftet

42 0 0
                                    

Minhos perspektiv
Jag och Lily smög mellan träd och buskar tills vi fick se ett litet läger längre bort. Jason stod vi något borde och vi var så nära att vi kunde höra vad han sa
- Borde vi inte gå och döda dom sa en vakt
- Nej, med det serumet i Newts blod kommer jag inte att behöva döda någon, det gör han svarade Jason och jag och Lily tittade på varandra.
- Tänk om det inte funkar frågade vakten
- Tvivla inte på mitt jobb, det kommer att gå sa Jason
- Snart kommer lille Newt att bara ha en tanke i huvudet, döda och när han har döda all sina vänner kommer han att döda sig själv fortsatte Jason.
- Chefen spioner skrek någon och pekade åt oss. Vi visste att det var kört så vi klev fram med våran vapen.
- Lily min systerdotter och Minho den modiga löparen sa Jason och gick fram till oss.
- Vad har du gjort sa Lily
- Inget sa Jason och vände sig om
- Mannar packa ihop vi far nu skrek Jason och dom slängde allt i en helikopter.
- Vi ses sa han och började gå.
Jag tog mitt vapen och började skjuta. Jag träffade Jason på benet.
Han skrek och tog en pistol och sköt. Den träffade mig i axlen.
- Minho ropade Lily som sköt på soldater samtidigt som hon backade till mig.
- Vi ses ropade Jason och han flög iväg med din helikopter.
- Hur är det med dig frågade hon och kollade på mitt sår.
- Det är lugnt, kom vi måste tillbaka och meddela dom andra svarade jag och vi började halt tillbaka.

Thomas perspektiv
Jag såg Lily och Minho komma gående och Minho hade blivit träffad på axeln.
- Hörni vad hände frågade jag och sprang frm till dom.
- Samla alla sa Minho och dom gick in till sjukisarna.
Efter att jag hade samlat alla satte vi oss och dom började att berätta.
Det var helt otroligt hur en människa skulle kunna skapa något så hemskt och nu hittat något annat att förstöra mer. Vi alla bestämde oss att vi skulle fly här ifrån så att Jason inte skulle kunna hitta oss. Jag gick till Lily och sa:
- Jag ska hämta ritningarna och du borde nog meddela Newt.
- Var är han frågade hon samtidigt som hon bar in en låda i en bil.
- Han är i hyddan svarade jag och pekade. Hon nickade och började gå dit. Jag gick för att hämta ritningarna och bestämde mig för att studera dom under turen. För vi skulle åka bil.

Lilys perspektiv
Jag gick in i trähyddan för att hämta Newt.
- Newt?? Sa jag när jag inte såg honom på sängen. Jag kände en stark knuff som knuffade in mig i väggen. Jag lutade mig med ryggen mot väggen och såg en figur vid hörnan.
- Newt är det du?? Frågade jag.
Figuren gick mot mig och det var Newt.
Han var helt svart i ögonen och höll en kniv i handen.
- Newt, vad gör du skrek jag.
Han fortsatte gå mot mig och stannade när han var ett steg från mig. Han höjde kniven och gick det sista steget.
- Newt skrek jag och blundade.
Plötsligt hördes ett ljud och jag öppnade ögonen. Newt hade släppt kniven och backade. Jag såg att hans ögon blev normala.
- Newt är du okej frågade jag och gick mot honom. Han satte sig ned och grävde ansiktet ned i händerna.
- Vad är der som händer med mig sa han.
- Det är serumet, den påverka dina tankar och gör att du bara tänker på en sak. Döden. sa jag och satte mig bredvid honom.
- Vad menar du med döden frågade han och tittade på mig
- Det ända du kommer att vilja är att döda folk svarade jag.
- Om jag bli en sån kan jag inte vara i närheten av er sa han.
- Men du kommer inte att bli en sån vi ska hitta ett botemedel sa jag och han reste sig.
- Du hade tur, du hade tur att jag inte hann döda dig. Vi kanske inte ha sån tur nästa gång sa han och jag reste mig upp
- Newt jag vet att du kommer att klara dig, vet du varför frågade jag och han tittade på mig.
- För att jag lita på dig, jag tror på dig.
- Gör inte det sa han tyst.
- Minns du inte vad som hände förra gången du sa det, Harriet hon dog jag svek dig hur kan du då lita på mig sa han nu mycket högre.
En våg av sorg slängdes över mig, jag visste att hon var död men jag ville inte bli påmind om det.
- Lily förlåt men jag vill inte att något händer dig och jag vill inte vara orsaken till din död sa han.
- Du måste sluta bry dig om mig så mycket sa jag.
- Det kommer jag aldrig att kunna sa han
- Det kommer att ta kol på din framtid sa jag
- Då får det göra det sa han och log.
Plötsligt föll han ihop och började skrika. Minho och Thomas kom in springande.

Newts perspektiv
Plötsligt fick jag en smärta som tog över min kropp. Jag kunde inte stå och föll till marken. Jag skrek och slet i mina kläder. Minho och Thomas kom springande och jag såg deras rädda miner.
- Hjälp mig från detta skrek jag.
Jag var helt slut av energi och la helt förlamad på golvet.
- Ta det lugn Newt vi ska hjälpa dig sa Thomas och allt blev svart.

The Wrong Side Of The MazeМесто, где живут истории. Откройте их для себя