Thomas perspektiv
Jag vaknade av att någon skakade mig och ropade mitt namn.
- Tom vakna
Jag öppnade ögonen och såg Teresa luta sig framför mig.
- Vad är det gäspade jag
- Du måste komma sa hon och drog mig upp. Vi promenerande vid skogen och nästan hela tiden blickade hon bakåt.
- Teresa vad är det med dig? Frågade jag och hon stannade.
- Jag är ledsen Tom svarade hon och drog upp en pistol från sin ficka och siktade på mig.
- Teresa vad gör du? Frågade jag och backade.
- Stå still! Skrek hon
- Du kan inte vara lite mer diskret, va? Frågade någon som kom bakom Teresa. Både jag och Teresa tittade dit och såg Lily komma gående.
- Håll tyst och ställ dig vid Tom sa Teresa.
- Lugna dig jag är på din sida. Wickad skickade dig eller hur? Frågade Lily och höll upp händerna.
Teresa nickade
- Är du med i Wicked?!?!
- Käften Tom sa Teresa
- Dom gjorde samma sak mot mig, tänkte att du behövde backup sa Lily och log.
Teresa kastade en annan pistol till Lily
- Följ mig sa hon och började gå.
Jag kunde inte fatta att både Teresa och Lily var med i Wicked. Det kändes, tomt.
Efter en stund tystnad stannade vi framför ett litet hus.
- Han ska in dit sa Teresa och pekade med pistolen.
- Vänta sa Lily och både jag och Teresa tittade på henne.
- Jag har en fråga till dig. När du ska göra något med någon vad är det smartaste du kan göra? Frågade hon.
- Vadå frågade Teresa
- Deala med den för ingen bryter en deal
Med dom orden hoppade Lily på Teresa.
- Vad i sa jag.
- Du tror på riktigt att jag skulle vara med i Wicked. Wicked är det sista jag kommer att hälsa på sa Lily som nu hade fått ned Teresa på rygg.
Jag tog pistolen som Teresa hade tappat och siktade mot henne.
- Varför, Teresa skrek jag
- Du förstår inte svarade hon.
Teresa slet och fick tag på Lilys pistol. Hon siktade på Lily.
- Backa sa hon och Lily backade.
Sedan vände hon sig till mig.
- Förlåt Tom sa hon och sköt.
Jag föll omkull och kände smärtan sprida sig i axlen. Sedan hörde jag ett till skott och någon föll.
- Thomas är du okej? Frågade Lily som kom springande till mig.
- Är Teresa död? Frågade jag
- Nej jag sköt henne på benet, hon överlever.
Jag började se suddigt men lyckades se några skuggor springa omkring innan allt blev svart.- Hörni Tommy har vaknat
Jag slog upp ögonen och såg alla Gladers sitta runt mig.
- Var är Teresa? Frågade jag
- Hon sitter vid ett träd där borta sa Minho.
Jag satte mig och tittade dit Minho pekade. Vid ett träd satt Teresa fastbunden och Brenda var där och höll koll.
Jag reste mig och gick till Teresa
- Vad tänkte du skrek jag.
- Tom lyssna sa hon
- Kalla mig inte det, bara mina vänner får kalla mig något annat än Thomas sa jag och såg Teresas sårade min.
- Jag var tvungen sa hon tyst
- Vadå var tvungen? Frågade jag
- Om jag inte gjorde som dom sa skulle dom tvinga mig att döda dig och alla dina vänner svarade hon.
- Snälla förlåt mig sa hon
- Jag är ledsen Teresa men jag vet inte om jag kan förlåta dig denna gången sa jag och gick där ifrån.
- Är du okej Tommy? Frågade Newt.
- Samla alla vi ska ta oss bort från detta skitet sa jag och han nickade.
YOU ARE READING
The Wrong Side Of The Maze
RandomDom har tagit sig ut ur labyrinten, dom har döda Ava och Jason. Dom har gjort vad dom kom för att göra. Nu lever dom in en vilsen sorg. Vänner är förlorade, hoppet vissnar och dom är vilsna i en okänd värld. Hur klara dom sig, hur besegra dom flamma...