Thomas perspektiv
- Jag tänker gå igenom sa Minho.
- Vi ska alla gå igenom men inte nu sa jag.
- Varför det, vad är det vi vänta på? Frågade Brenda ivrigt
- Ingen vet vad som finns där ute så alla måste samla upp sig och bli pigga svarade jag och kastade en blick på Newt.
- Och vi kommer att behöva vapen sa Gally och Minho nickade gillande.
Vi följde efter Gally till det som var köket och två och två gick vi in. Först var det Fry och Gally och Fry verkade inte så glad över vad dom hade gjort med hans kök. Nu var det min tur att gå in med Newt. Hela köket var täckt med vapen, både gamla och nya.
- Detta är coola grejer sa jag i ett försök att uppmuntra Newt men fick bara ett hummande till svar.
- Ut med er nu ropade Gally och vi lydde.
Under hela dagen vilade vi och varje dag sprang någon för att kolla att öppningen var kvar.En morgon väcktes jag av att Minho skakade på mig.
- Vi måste ut här ifrån, NU!! Sa han och jag var snabbt upp på benen.
- Minho vad är det som händer frågade jag och drog honom i armen.
- Crank Thomas, dom kommer
Snabbt sprang vi och väckte alla. Vi tog vapen och sprang mot utgången.
- Jag går först och Thomas du går sist sa Minho och gick ut innan vi han stoppa honom. En efter en blev uppslukad av hållet och jag kände pressen när jag hörde vrålen från Cranksen. Alla rusase in tills det bar var jag kvar. Jag kasta en sista blick på Glade och skulle just hoppa in när någn skrek.
- Thomas!!!
Snabbt vänder jag mig om och ser någon springa med alla Cranks bakom sig. Personen kom nämre och jag insåg att det var Lily.
Hon var framme till mig.
- Lily du måste hoppa in i stenen skrek jag för att överrösta vrålen.
- Är du dum eller, vi kommer ju att krocka skrek hon tillbaka
- Kom igen, lita på mig sa jag och hon nickade. Hålet slukade henne och nu var det min tur.Väl inne kändes allt snurrigt och jag kände att jag landade med en smäll.
- Thomas, varför tog det så lång tid frågande någon om jag antog var Newt
- Han var väl tvungen att ge Glade en adjö kyss svarade personen som definitivt var Minho.
Jag slog upp ögonen och kollade runt.
- Var är hon mumlade jag. Jag hörde en flämtning bakom med mig och vände mig om.
- Vem har du släpat med dig? Frågade någon
Lily satte sig upp och kollade runt.
- Du sa att hon var död sa Newt som kollade förvirrad på henne.
- Du tror verkligen att lite sand kan ta mitt liv? Svarade och och gick Newt gick fram till henne och omfamnade honom.
Plötsligt saknade jag Zoe och önskade att hon var här.
- Välkommen tillbaka sa Minho och nickade till Lily som hade rest sig upp.
- Är de det man får från Minho? Frågade hon retsamt och kramade honom.
- Du ska vara glad att du får något från mig sa han.
- Ledsen att paja ert fina ögonblick med
miss jag lever och nu ska vi har kramkalas, men vi måste fortsätta sa Gally som tittade surt mot henne.
- Vem är det här då, herr jag finns också lämma inte mig utanför då går jag och böla med mamma svarade Lily tillbaka.
- Akta dina ord Sandy sa han och höjde knytnäven.
- Okej, okej nu måste vi göra något annat än att flörta, bråka eller vad ni nu gör. Nu har vi kommit hit, vad gör vi då? Frågade Fry och tittade på mig som om jag skulle veta det.
- Jag vet inte svarade jag, jag vet inte.
YOU ARE READING
The Wrong Side Of The Maze
RandomDom har tagit sig ut ur labyrinten, dom har döda Ava och Jason. Dom har gjort vad dom kom för att göra. Nu lever dom in en vilsen sorg. Vänner är förlorade, hoppet vissnar och dom är vilsna i en okänd värld. Hur klara dom sig, hur besegra dom flamma...