1

7.7K 476 58
                                    

"Yeni taşınan komşuları gördün mü?"

Göz ucuyla Baran'a bakıp tekrar elimdeki kitaba döndüm. "Hayır. Sen?"

"Gördüm. İki tane kız. İstanbul Teknik'te okuyormuş sarışın olan." Bakmasam bile sırıttığını hissedebiliyordum.

"Ee? Bana ne bundan Baran?"

"Bence sap olmaktan kurtulabiliriz." 

Gözlerimi devirdim. "Mithat! Şu düşük IQ'lu canlıyı al başımdan!"

"Baran, protein tozunu daha az önce içtim, dengeli davran!"

Baran homurdandı. "Engin Bey'in rahatı bozulmasın tabii," dediğinde belli etmeden gülümsedim. 

Bir süre kitap okuduktan sonra yerimden kalkıp mutfağa geçtim. Acıkmıştım. 

"Ne yiyelim? Tost mu, makarna mı, patates kızartması mı?"

"Allah rızası için pizza sipariş edelim!" diye böğüren Baran'a güldüm. Mithat mutfağa girdiğinde göz devirdi. 

"Bıktım artık makarna yemekten. Ben sipariş veriyorum."

İşime gelirdi açıkçası. Salona doğru ilerledim. O sırada Baran'ın sigara kutusu takıldı gözüme. Çakmakla beraber bir dal alıp salondan çıktım. "Ben balkondayım!"

Sigaraya bağımlı değildim ama arada yakardım. Balkona çıkıp duvara yaslı olan iskemleyi açtım. Oturdum, ardından sigaramı yaktım.

Gözlerimi kapatıp dumanı dışarı bıraktım. Dolunay vardı bugün. Sıkıntılarımdan kaçabileceğim en güzel yer şu balkondu. Üç metre karelik bir sığınak. 

Tam o an bir kahkaha sesi duydum. 

Kapalı gözlerimi açmadan kaşlarımı çattım. Sonra gözlerimi açtım. Nereden geliyordu bu ses?

"Evet! Çok güzel değil mi? Bunun gerçek olduğuna inanamıyorum!"

Alt kattan -çok değerli yeni taşınan komşularımızın evinden bahsediyorum- geliyordu ses. Gözlerimi devirdim. Böğüre böğüre konuşmakta neyin nesiydi? İnsan biraz saygılı olurdu, değil mi?

"Ne? Elbette hayır! Anne! Öyle bir şey olsa zaten anlatırım sana! Hiçbiri tipim değil."

Volumeünü düşüremiyor muyduk bunun? 

"Ben de seni seviyorum anne!"

"Engin! Yemek geldi!"

Yerimden homurdanarak kalktım. İçeri girdiğimde ikisi de 'Ne oldu?' der gibi bakıyordu. 

"Alt komşu kuş gibi cıvıldıyor maşallah," deyip göz devirdim.

Masaya oturduğumda ikisinin de oturmayıp bana baktıklarını gördüm. 

"Ne var?"

"Hiç."

"Hiç."

xxx






pejmürdeHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin