Baran'ın karnına başımı koymuş tavanı izliyordum. Herifin karnının içinde deprem oluyordu ama güzel bir yastıktı.
"Aşık mı oldun lan?"
Duyduğum soruya omzumu silktim. "Hayır."
"Kabız mısın?"
Başımı sağa çevirip Baran'ın pişkin suratına baktım. "Ne alaka lan?"
"Bilmem, suratını buruşuk. Ya düşünüyorsun, ya da kabızsın."
Gözlerimi devirip güldüm. "Düşünüyorum." Beni böyle iyi tanıyan başka arkadaşım yoktu galiba...
"Büte kaldım yav. Ne bok yiyeceğime dair bir fikrim yok."
"Ders çalış hıyar."
"Engin altıma sıçacağım şimdi kaldır kafanı lan."
Kahkaha atarak kalktım. "Mithat aşkımı bul. Bize yemek yapsın," diye söylenen hıyarı duymazdan geldim. Mutfağa geçip kendime bir tost yaptım. Mideye indirdikten sonra Mithat'ın sigara paketinin içinden bir dal aşırıp balkona kaçtım.
Pencere pervazında duran çakmakla sigarayı yakıp derin bir nefes çektim. Saat akşam 7'yi gösteriyordu. Hava buz gibiydi. Sigara biraz içimi ısıtmıştı.
"Pişt."
Kaşlarımı çattım. Ardından gülümsedim.
"Söyle güzellik," diye seslendim aşağı doğru.
Ufak bir kıkırtı yükseldi. "Hemen anlayıverdin yahu! Ne yapıyorsun adam?"
Elimdeki sigaraya baktım. "Oturuyorum öyle. Sen ne yapıyorsun? Çorbanı bitirdin mi?"
Gülümsediğini hayal ettim. "Bitirdim. Tekrardan eline sağlık. Gerçekten iyi geldi."
"Afiyet olsun." Bir sessizlik oldu. Sonra aşağıdan bir müzik sesi yükselmeye başladı.
"Şarkı dinlemeyi sever misin?" diye sorunca gülümsedim.
"Soru mu bu? Şarkı dinlemeyi herkes sever."
"Ne tür dinliyorsun?"
Gözlerimi kıstım ve bir nefes daha çektim. "Karışık. Şu sıralar G-Eazy, MGK falan dinliyorum. Sen?"
"Oha! Çok iyi! Bayılırım G-Eazy'ye. Ben de karışık dinliyorum açıkçası. Ama bu aralar bunun gibi indie pop falan dinliyorum."
Açtığı şarkıyı biliyordum. "The 1975?"
"Sever misin?"
"Güzeldir."
"Engin."
"Efendim?"
"Sen birine mi aşıksın?"
Elimdeki sigarayı yere düşürünce telaş yaptım. Yere dökülen külleri görürse Mithat kafamı keserdi. Ama beni asıl telaşlandıran bu değildi, küçük veledin sorduğu soruydu. Sandalye arkaya doğru kaydı. Sigarayı yanlış yerden tutup elimi yaktım.
Harika.
"Sıçayım!"
"İyi misin?"
"Evet, evet. Elim yandı."
"Nasıl yaptın?"
İstemeye istemeye içeri kaçtım, sorusuna cevap vermeden. Elimi soğuk suyun altına tutup bekledim.
Of ulan.
Aşık değildim ki ben!
xxx
ŞİMDİ OKUDUĞUN
pejmürde
RomanceEngin pejmürde bir adamdı. Zehra da onun kalbine sığacak kadar ufaktı. xxx İthaf: Balkonda oturmayı sevenlere. xxx 10 Mart 2018 - 25 Haziran 2019